یمن: 120 بیمارستان و 3000 مرکز بهداشتی در معرض فاجعه قرار دارند

به گزارش دَبی بلاگ، سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفت که وضعیت بیش از 120 بیمارستان و 3000 مرکز بهداشتی، داروخانه و بانک های اهدای خوان به دلیل کمبود فرآورده های نفتی خطرناک است.

یمن: 120 بیمارستان و 3000 مرکز بهداشتی در معرض فاجعه قرار دارند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یوسف الحاضری سخنگوی وزارت بهداشت یمن شنبه شب ابراز داشت که اگر توقیف کشتی های حامل فرآورده های نفتی یمن ادامه دار باشد، بخش بهداشت یمن در معرض خطر و فاجعه قرار می گیرد.

الحاضری گفت که اکنون بیش از 120 بیمارستان، 3000 مرکز بهداشتی، داروخانه، آزمایشگاه ها و بانک های اهدای خون به دلیل ادامه توقیف کشتی های نفتی یمن در معرض فاجعه قرار دارند.

وی تاکید نمود که ساعات کاری در بیمارستان ها به دلیل کمبود فرآورده های نفتی، کاهش پیدا نموده است که این مساله جان بیماران را در خطر قرار می دهد.

به همین دلیل، احمد عبدالکریم مدیر کل روابط عمومی وزارت نیروی یمن خاطرنشان کرد که استان الحدیده به دلیل کمبود سوخت، در معرض فاجعه قرار گرفته است.

محمد شرف الدین مدیر اجرایی صندوق بهداشت یمن گفت که کمبود فرآورده های نفتی باعث فاجعه زیست محیطی و توقف کار 400 تا 450 خودروی حمل زباله شده است.

پیشتر شرکت نفتی یمن اعلام نموده بود که اقدام ائتلاف سعودی در ادامه توقیف کشتی های حامل سوخت و ممانعت از ورود آن ها به بندر الحدیده برای تامین سوخت حیاتی ترین تاسیسات یمن، این کشور در معرض فاجعه انسانی قرار داده است.

شرکت نفت یمن گفت که آخرین کشتی حامل سوخت دیزل که ائتلاف سعودی اجازه رسیدن آن به بندر الحدیده را داده است، مربوط به بیش از پنجاه روز پیش می گردد.

یاسر الواحدی رئیس شرکت نفت یمن هم گفت که آخرین کشتی که به بندر الحدیده رسیده فقط کفاف پنج روز احتیاج یمنی ها را نموده است(جزئیات بیشتر).

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3038

به "یمن: 120 بیمارستان و 3000 مرکز بهداشتی در معرض فاجعه قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن: 120 بیمارستان و 3000 مرکز بهداشتی در معرض فاجعه قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید