وزیر انرژی سعودی از ریاست آرامکو کنار گذاشته شد

به گزارش دَبی بلاگ، حکومت سعودی رئیس صندوق سرمایه گذاری های عمومی را به جای خالد الفالح به ریاست شرکت نفتی آرامکو معرفی نموده است.

وزیر انرژی سعودی از ریاست آرامکو کنار گذاشته شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری بلومبرگ از تصمیم جدید عربستان سعودی در تغییر رئیس شرکت نفتی آرامکو اطلاع داد.

این خبرگزاری آمریکایی به نقل از یک منبع سعودی، بدون ذکر نامش، نوشت حکومت سعودی یاسر الرمیان رئیس صندوق سرمایه گذاری های عمومی را به ریاست هیئت مدیره شرکت نفتی آرامکو برگزید. بدین ترتیب الرمیان جایگزین خالد الفالح وزیر انرژی در این سمت می گردد.

این منبع سعودی توضیح داد، معرفی الرمیان(شورای هیئت مدیر آرامکو) در پست جدید در چارچوب آماده سازی مقام های ریاض برای فروش سهم بیشتر بزرگ ترین شرکت صادر کننده نفت در دنیا اجرا شده است.

وی اضافه کرد، معین الرمیان همچنین با هدف جداسازی وزارت انرژی از آرامکو و جلوگیری از هرگونه تضاد در منافع است؛ چرا که این شرکت برای عرضه سهام اولیه در بازارهای بورس است.

الرمیان، رئیس صندوق سرمایه گذاری های عمومی عربستان سعودی، در حال حاضر روند تبدیل صندوق از یک شرکت هلدینگ محلی به یکی از بزرگ ترین سرمایه گذاران در حوزه فناوری دنیای را مدیریت می نماید.

در اکتبر سال 2017، این صندوف اعلام نمود که میخواهد تا سال 2020 دارایی خود را به 1.5 هزار تریلیون دلار(400 میلیلارد دلار) تا سال 2020 افزایش دهد.

آدینه گذشته نیز الفالح بخش وسیعی از صندلی و اختیارات خود را از دست داد؛ چرا که طبق تصمیم حکومت سعودی، وزارت صنایع و منابع زیرزمینی از وزارت انرژی جدا شده و به صورت یک وزارتخانه مستقل اعلام موجودیت کرد.

خالد الفالح از سال 2015 ریاست شرکت آرامکو بر عهده داشت و از سال 2016 در مقام وزیر انرژی فعالیت می نماید.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2395

به "وزیر انرژی سعودی از ریاست آرامکو کنار گذاشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر انرژی سعودی از ریاست آرامکو کنار گذاشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید