عبدالله گل دست اتحاد به قلیچدار اوغلو داد

به گزارش دَبی بلاگ، ستون نویس سرشناس روزنامه حریت که ارتباط نزدیکی با حزب حاکم دارد امروز (دوشنبه) گزارش داد، انتخابات ملی ترکیه احتمالا پیش از موعد مشخص شده در 2023 برگزار می شود و رجب طیب اردوغان رقابت جانانه ای با متحدان قدیمی خواهد داشت. او همچنین از توافق عبدالله گل با رهبر حزب مردم جمهوری خواه در اعلام یک نامزد مشترک برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

عبدالله گل دست اتحاد به قلیچدار اوغلو داد

عبدالقادر سلوی در مطلب خود برای حریت نوشت، یک جنبش سیاسی جدید از سوی علی باباجان، معاون سابق نخست وزیر از حزب عدالت و توسعه (آک پارتی) تشکیل شده است که در واقع نیروی محرکه متحد سابق اردوغان، عبدالله گل برای به جریان انداختن چالش برای ریاست جمهوری است.

این ستون نویس حریت گزارش داد، توافق عبدالله گل با حزب مردم جمهوری خواه مورد بحث قرار گرفته است. او همچنین مدعی شد که گل به توافقی با این حزب اپوزیسیون برای نامزدی گل برای ریاست جمهوری دست یافته است.

عبدالله گل اولین نخست وزیر آک پارتی بعد از پیروزی این حزب در انتخابات پارلمانی 2002 بود، اما کنار رفت و اجازه داد تا اردوغان سال بعد آن این سمت را بگیرد.

عبدالله گل که 12 سال در عرصه سیاسی ترکیه حضور داشت، در پست های رئیس جمهوری، نخست وزیری، وزیر امور خارجه فعالیت داشته و یکی از اصلی ترین بنیانگذاران آک پارتی بوده است. اما از زمانی که اردوغان در سال 2014 سال جای را در ریاست جمهوری گرفت، از سیاست فاصله گرفت.

سلوی تاکید کرد، اما مخالفت با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه درون آک پارتی رو به افزایش است و عبدالله گل در نظر دارد تا به عنوان یک نامزد متحد در انتخابات ریاست جمهوری آینده حاضر شود و هم از جانب شورشی های آک پارتی و هم حلقه های اپوزیسیون حمایت شود.

او افزود: عبدالله گل قصد ندارد که رئیس یک حزب سیاسی شود اما مایل است تا به عنوان یک نامزد مشترک در انتخابات ریاست جمهوری برای اپوزیسیون ائتلاف ملی حضور داشته باشد. اما او رهبر حزب باباجان شناخته می شود. این طرح به تایید حزب مردم جمهوری خواه بستگی دارد که ممکن است نامزدی اکرم امام اوغلو را مد نظر داشته باشد؛ فردی که امسال با پیروزی در انتخابات شهرداری استانبول در کانون توجه ملی قرار گرفت. ، ایسنا

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2786

به "عبدالله گل دست اتحاد به قلیچدار اوغلو داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله گل دست اتحاد به قلیچدار اوغلو داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید