سلبریتی ها در جهان چطور کار خیر انجام می دهند؟

به گزارش دَبی بلاگ، مجله مهر: شماره حساب دادن سلبریتی های مجازی و چهره های مشهور تبدیل به یک رویه کاملا عادی در فضای مجازی شده است. سلبریتی هایی که هرکدام یه تنه راستا جداگانه ای را پی می گیرند و می خواهند با جمع آوری پول از مردم یا به راه انداختن یک کمپین در فعالیت های اجتماعی و خیریه ای شرکت نمایند. زلزله کرمانشاه نقطه عطف بزرگی در این مورد بود که سلبریتی ها و چهره های زیادی به صورت جداگانه اقدام به جمع آوری وجه نقد از مردم کشور کردند تا با تهیه موادغذایی و ملزومات مختلف شرایط زندگی را برای زلزله زده ها فراهم نمایند. اما این موضوع دچار حاشیه های زیادی شد و بعضی از چهره ها اعلام کردند که مبلغ جمع آوری شده را می خواهند به سبک و سیاق خودشان هزینه نمایند. عده ای نیز موج بی اعتمادی به ارگان های کشور را دامن زدند اما چندی قبل خبری در رسانه ها منتشر شد که بعضی از پول موضوع فعالیت سلبریتی ها در برنامه های خیرخواهانه همواره حاشیه داشته و این سوال را پیش آورده که آیا سلبریتی ها باید در خدمت خیریه ها و فعالیت های خیریه باشند یا اینکه فعالیت های خیرخواهانه در خدمت سلبریتی ها قرار بربگیرد؟ سوالی که جواب آن در کشور ما هنوز نامشخص است و حالت دوم آن تاکنون صدق نموده است. اما سلبریتی ها در جهان به جز ثبت خیریه چگونه کار خیر انجام می دهند و چگونه مردم را همراه می نمایند.

سلبریتی ها در جهان چطور کار خیر انجام می دهند؟

به خاطر کار خیر خیس شو، طناب بزن و آشپزی کن!

شوهای تلویزیونی در همه جای جهان از پرطرفدارترین برنامه های تلویزیون هستند. جنگ های اغلب شبانه ای که با تم طنز و دعوت از چهره های شناخته شده و شوخی با آنها بینندگان زیادی را پای تلویزیون میخکوب می نمایند. از جمله فعالیت های این برنامه های شبانه در اختیار دریافت چهره های شناخته شده ورزشی و سینمایی برای فعالیت های خیر به شیوه های منحصر به فرد و جذاب است.

در برنامه الن شو که اجرای آن را الن دی جنرس مجری سرشناس آمریکایی اجرا می نماید تاکنون این کار بسیار اجرا شده است. در یکی از این برنامه ها دی جنرس از مهمانش جیک جیلنهال ستاره سرشناس هالیوودی بود. دی جنرس با نقش های جیلنهال که همگی آمادگی بدنی بالایی لازم داشت شوخی کرد و در اقدامی بامزه یک طناب بازی بیرون آورد و به جیلنهال داد تا این آمادگی فیزیکی را به بینندگان نشان دهد و در صورت انجام این کار توسط جیلنهال طبق قوانین برنامه حدود 10 هزار دلار به خیریه مورد نظر خودش یاری خواهد شد.

در یکی دیگر از قسمت های این برنامه دی جنرس از نیکول کیدمن دعوت کرد تا در برنامه آشپزی کند و در صورت این کار اسپانسر برنامه مبلغ قابل توجهی را به خیریه می دهد. مایلو ونتیمیگلیا نیز در این برنامه برای ریخته شدن پول در حساب خیریه حسابی خیس شد. رایان گاسلینگ باید برای ریخته شدن 10 هزار دلار به خیریه به 10 سوال سخت و طنز درباره خودش پاسخ می داد. از جمله این سوالات پسورد رمز وایفای گاسلینگ بود.

انجام غیرمستقیم کارهای خیریه ای گاهی بیشتر از انجام مستقیم آن روی مخاطب تاثیر می گذارد. کاری که چهره های سرشناس زیادی در جهان آن را انجام می دهند.

راز جوراب های عجیب آقای نخست وزیر

جاستین ترودو نخست وزیر جوان کانادایی است که در سال 2015 به قدرت رسید. آقای نخست وزیر با وجود شغل جدی که دارد همواره در مهم ترین نشست های خود از جوراب هایی استفاده می نماید که موجب تعجب رسانه ها می گردد. بعد از جریان ساز شدن جوراب های رنگی و کارتونی در رسانه ها آقای وزیر پرده از راز جوراب هایش پرده برداشت. جوراب های رنگی رنگی ترودو متعلق به یک پسر جوان مبتلا به سندروم داون است و آقای وزیر می خواهد برای رونق دریافت کسب و کار این پسر جوان جوراب هایش را تبلیغ کند. تبلیغی حتما توانسته پیروز باشد.

سس مخصوص آقای بازیگر

پل نیومن بازیگر سرشناس هالیوودی در سال 1982 سس سالادی به نام Own معرفی کرد. کارخانه سس سازی نیومن روی دو اصل پایدار بود. اول اینکه بهترین نوع مواد بدون افزودنی غیر طبیعی استفاده گردد و دوم اینکه تمامی منافع به موسسه های خیریه برسد. این محصول به یکبار به پیروزیت آنی روبرو شد و توانست به مرور یاری های بزرگی به موسسات خیریه بکند.

کری اینترنتی که به کار خیر انجامید

چندی قبل جیمی کیمل مجری مشهور آمریکایی در یک شوخی توییتری عکس تدکروز سناتور آمریکایی و عضو حزب جمهوری خواه ایالت تگزاس را منتشر کرد که در آن چهره این سیاستمدار با یک نوع ماهی دریایی مقایسه شده بود که موجب یک شوخی مجازی بین این دو چهره سرشناس شد. در آخر تدکروز از کیمل دعوت کرد که در یک مسابقه بسکتبال تک نفره شرکت و تن به تن با او شرکت کند تا بازنده مجبور به پرداخت 5هزار دلار به خیریه ای غیر سیاسی گردد.

دیدار با سلبریتی ها را خرید کنید

سایت چریتی باز یک سایت خیریه ای است که با به خدمت دریافت سلبریتی ها و انتخاب شیوه های عجیب و بامزه مبالغ زیادی برای امور خیریه انجام می دهد. یکی از شیوه های این سایت فروش وقت و زمان سلبریتی ها به متقاضیان است که هرچند وقت یکبار تبدیل به سوژه رسانه های خبری می گردد.

چهارسال پیش یک تاجر چینی برای صرف ناهار با بیل کلینتون و همسرش هیلاری کلینتون 500 هزاردلار به وسیله همین سایت پرداخت تا حسابی سوژه رسانه ها گردد. چریتی باز در سایت خود همواره از این سوژه ها داشته و متقاضیان را دعوت نموده هم از دیدار با سلبریتی موردعلاقه شان لذت ببرند.

این شرکت با برگزاری مراسم ناهار یا محفلی برای گپ زدن با غول های مالی، سیاسی و شخصیت های پرطرفدار بهانه تبادل نظر با کسانی را فراهم می نماید که پیش از این دیدن آنها برای مخاطبان غیر ممکن بود. در سایت این شرکت مزایده های زیادی وجود دارد که داوطلبان با توجه به علاقمندی و میزان پولی که دارند بین آنها انتخاب می نمایند و مبلغ پیشنهادی را در سایت ثبت می نمایند. در آخر بلیت ملاقات به کسی داده می گردد که بالاترین قیمت را پیشنهاد کند.

علاوه بر قرار ملاقات امکانات دیگری وجود دارد که وسوسه نماینده به نظر می رسد. یکی از این کارهای وسوسه نمایند ضبط پیام صوتی تلفن همراه متقاضیان توسط سلبریتی هاست که به تازگی نیل پاتریک هریس و جسی آیزنبرگ داوطلب انجام این کار شده اند.

حضور در پشت صحنه برنامه های پرطرفدار تلویزیونی، قدم زدن در چمن استادیوم های بزرگ با بازیکنان بزرگ در دیدارهای محبت آمیز، بازی کردن تنیس با تنیسورهای مطرح و چندین پیشنهاد وسوسه نماینده دیگر از امکانات خیریه ای این سایت است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3545

به "سلبریتی ها در جهان چطور کار خیر انجام می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلبریتی ها در جهان چطور کار خیر انجام می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید