خبرنگاران توزیع بسته های بهداشتی در لرستان

به گزارش دَبی بلاگ، خرم آباد - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در روزهای آینده بسته های بهداشتی در 165 مرکز بهداشتی و درمانی استان توزیع می گردد.

خبرنگاران توزیع بسته های بهداشتی در لرستان

محمدرضا نیکبخت شامگاه چهارشنبه اعلام کرد: اکنون در کل استان 65 مورد مشکوک ابتلای به کرونا وجود دارد که از این تعداد تست دو مورد مثبت اعلام شده و نمونه های موارد مشکوک جدیدی نیز به تهران ارسال شده که در روزهای آینده جواب تست آنها اعلام می گردد.

وی با بیان اینکه مبتلایان به کرونا در شهر های خرم آباد و بروجرد هر دو مرد هستند گفت: خوشبختانه شرایط این بیماران روبه بهبود است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه براثر این بیماریر طبق آمار سازمان بهداشت تنها دو درصد مبتلایان دچار مرگ و میر می شوند، عنوان نمود: آمار مرگ و میر کرونا از آنفلوانزای اچ وان ان وان بیشتر است.

نیکبخت با اشاره به اینکه راه های پیشگیری از این بیماری دقیق اما آسان است گفت: یکی از مهم ترین راه ها شستن دست ها با آب و صابون است، و افراد خانواده سعی نمایند بیشتر درمنزل بمانند از مسافرت های غیر ضروری پرهیز نمایند چرا که بهترین مکان برای افراد در این شرایط خانه است.

توزیع 30 هزار ژل ضدعفونی در داروخانه های استان

وی با بیان اینکه در همه داروخانه های بیمارستان ها و مراکز دولتی، الکل و ژل ضدعفونی موجود است و مردم می توانند وسایل محل زندگی خود را ضدعفونی نمایند، اعلام کرد: به جز ماسک که با مکاتبه وزارت بهداشت خرید و توزیع آن ممنوع شده، مواد ضدعفونی و ژل ها را مرتب خریداری نموده و دراختیار داروخانه ها قرار می دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه 30 هزار عدد ژل ضدعفونی نماینده و مقدار زیادی الکل در داروخانه ها توزیع شد اضافه کرد: اوایل هفته آینده در 165 مرکز بهداشتی درمانی پک بهداشتی با قیمت مصوب و دولتی توزیع می گردد.

نیکبخت گفت:50 هزار عدد ماسک ‬برای کادر درمان استان تهیه شده و بین آنها توزیع می گردد، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی روی قیمت مواد ضدعفونی و ماسک نظارت دارد، قیمت ها مصوب است و اگر کسی شکایتی داشت به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کند.

وی در مورد این مطلب که افرادی به درب منازل مراجعه نموده و خود را مسئول آنالیز بیماری کرونا معرفی می نمایند نیز گفت: هیچ مجوزی مبنی بر مراجعه به منازل و دریافت پول از کسی نداریم، و در صورت لزوم به وسیله روابط عمومی دانشگاه، سایت های خبری و صدا و سیما اطلاع رسانی می گردد.

نیکبخت تاکید نمود: مردم درب منزل را به روی این افراد ناشناس باز ننمایند.

از دامن زدن به شایعات پرهیز گردد

نیکبخت با اشاره به پروتکل وزارت بهداشت برای بستری افراد مشکوک به کرونا گفت: تا قبل از تشخیص و جواب آزمایش، فرد مشکوک در همه بیمارستان ها ممکن است بستری گردد، پس از تعیین شدن و مثبت شدن آزمایش فرد در بخشی که کاملاً مجزا و ایزوله است درمان می گردد.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل این است که بعضی به شایعات دامن می زنند، توضیح داد: سایت های خبری و مردم و فرهیختگان آرامش را به جامعه برگردانند، آرامش افراد می تواند در بهبودی بیماران و جلوگیری از آلودگی موثر باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه دو بخش عفونی و سوختگی بیمارستان شهدای عشایر تخلیه شده و هیچ تداخلی با دیگر بخش های بیمارستان ندارد اضافه کرد: بخش های داخلی و تروما در بیمارستان ها مشغول فعالیت همیشگی خود هستند.

نیکبخت با بیان اینکه مردم دقت نمایند آرامش را به خانواده های خود برگردانند یادآور شد: بیمارستان محل درمان افراد مبتلا به کرونا بایستی به امکانات جانبی و تشخیصی و سی تی اسکن مجهز باشد.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5767

به "خبرنگاران توزیع بسته های بهداشتی در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توزیع بسته های بهداشتی در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید