حس خوب وزیر ورزش و جوانان نبودن!

به گزارش دَبی بلاگ، احسان محمدی ، فرقی نمی کند چه کسی وزیر باشد، هرجا نام جوانان وجود داشته باشد باید منتظر آرمان خواهی، کم طاقتی، انتظارات متنوع، مقایسه با دنیا و مچ گیری و نکته سنجی بود.

حس خوب وزیر ورزش و جوانان نبودن!

احسان محمدی ، مهم ترین انتظار از وزیر ورزش در ایران معمولاً اعطای بغل بغل بودجه به باشگاه های بزرگ فوتبال و تیم ملی فوتبال بزرگسالان، نظارت بر عملکرد هیات مدیره پرسپولیس و استقلال و کوشش برای نشان دادن بی طرفی نسبت به نتیجه دریافت دو تیم بزرگ پایتخت است. در این میان آنها که می خواهند کمی از فوتبال دوری نمایند هم وزیر را قیچی به دست در حال بریدن روبان ها و افتتاح سالن و مجموعه های ورزشی می خواهند.

کمتر کسی به این فکر می نماید که ورزش صرفاً فوتبال نیست و وزیر ورزش و جوانان هم نباید صرفاً وزیر فوتبال باشد بلکه موظف است مراقب مدیریت، عملکرد و چشم انداز اقدامات اجرایی بیش از 50 فدراسیون دیگر هم باشد. از فدراسیون آماتوری ورزش کارگری گرفته تا کشتی، از فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا تا گلف و چوگان همه انتظار دارند که وزیر به آنها توجه کند، بودجه شان را افزایش دهد، مربیان خوب برای آنها استخدام کند، زمینه اعزام شان را به مسابقات بین المللی هموار کند و ...

کمتر کسی حوصله دارد به این فکر کند که وزیر ورزش باید به بخش انتهای نام وزارتخانه هم توجه کند؛ جوانان. در اهداف این وزارتخانه سه محور اصلی دیگر هم وجود دارد: حل مسائل جوانان، اعتلا و رشد نسل جوان کشور و استفاده بهینه از استعداد و توانایی های نسل جوان اما واقعاً گام برداشتن به سمت اهدافی چنین کلی، مبهم، سخت و رویاگونه ای ممکن است؟ آنها که این ساختار و توضیح وظایف را چیدند، احتمالاً ته دلشان می خواستند بخشی از قصور در بخش های دیگر را مثل گوی آتشین وسط دامن وزیر بیندازند وگرنه توقع حل مسائل جوانان آن هم از وزیری که همه از او مدال و قهرمانی و اهتزاز پرچم و بر طبل شادانه بکوب می خواهند، خیالبافی نیست؟

فرقی نمی نماید چه کسی وزیر باشد، هرجا نام جوانان وجود داشته باشد باید منتظر آرمان خواهی، کم طاقتی، انتظارات متنوع، مقایسه با دنیا و مچ گیری و نکته سنجی بود. در فضای مجازی می گردد به خاطر اشتباه یک داور در اعلام آفساید، وزیر را به صلابه کشید و او را پرسپولیسی و استقلالی لقب داد اما کسی خبر دارد که تعداد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در این چند ساله نزدیک به 20 برابر شده یا بخشی از انرژی وزیر ورزش و تیمش در راستای افزایش عدد وام ازدواج صرف شده؟ برای هجوم آورندگان و تجمع نمایندگان که اتفاقاً جوان هستند و بخشی از آنان در آرزوی ازدواج این موضوع مهم است؟

این روزها مسوول و مدیر بودن در کشور کار سختی شده. هرگز در طول تاریخ این سرزمین، افکار عمومی تا این اندازه نسبت به مقامات، پرسشگر، مطالبه گر و مهاجم نبوده اند. در حوزه هایی مانند جوانان و ورزش این خواهنده بودن ابعاد وسیع تری دارد.

وزیر ورزش و جوانان می تواند به اقدامات مثبتی مانند کوشش برای اجرایی کردن قانون بازنشستگان، برگزاری محترمانه فینال لیگ قهرمانان آسیا و میزبانی های کم حاشیه در بازی های بین المللی و باشگاهی، کوشش برای عملی کردن رویای چهل ساله حضور بانوان در استادیوم ها، ارتقای کیفیت استادیوم ها و فضاهای استاندارد برای ورزش همگانی و ... اشاره کند اما همزمان باید نقدهایی چون عدم بهره گیری مناسب از تمام استعدادها و منابع انسانی را هم بپذیرد.

در فدراسیون های پرهوادار مانند فوتبال، کشتی، والیبال و وزنه برداری، بعضی عزل و نصب ها با نقدهای جدی همراه شده و این نقدها در شبکه های مجازی به گلوله های تکثیر شده ای تبدیل شده اند که شلیک آنها توسط طیف جوانی که حالا رسانه و شبه رسانه در اختیار دارد، عملاً وزارت ورزش و جوانان را در موضع دفاعی قرار داده و پاسخگویی، تهیه جوابیه، تکذیبیه، گفت وگو، مصاحبه، زدودن اخبار کذب که در قالب روزنامه نگاری سیاه این روزها وسعت بیشتری یافته است، انرژی بسیاری از مدیران این وزارتخانه را می گیرد.

بعید است بگردد در سراسر کره زمین کسی را یافت که این روزها وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی گردد و در حالی که یک چشمش به توقعات روزافزون ورزشکاران و طرفداران ورزش قهرمانی باشد با یک چشم دیگر در پی حل مسائل جوانان هم برود و پیروز گردد و گزک دست کسی برای حمله و یورش ندهد. دیگران را نمی دانم اما اگر هزار آرزوی شخصی ام را بخواهم فهرست کنم احتمالاً بعد از آرزوی شماره 999 می نویسم؛ وزیر ورزش و جوانان!

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1782

به "حس خوب وزیر ورزش و جوانان نبودن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حس خوب وزیر ورزش و جوانان نبودن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید