بچه ها باید بازی های هیجان انگیز و پرمخاطره را تجربه نمایند

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، تحقیقات اخیر در ارتباط با فعالیت های خارج از خانه بر روی بچه ها نشان می دهد بازی های هیجان انگیز و پرمخاطره در بچه ها، عکس العمل آنها را در برابر خطرها بهبود می بخشد و در نتیجه کودک استقلال بیشتری در آینده خواهد داشت. منظور از بازی های هیجان انگیز فعالیت هایی از قبیل بالا رفتن از درخت، پرش از ارتفاع، دوچرخه سواری در تپه ها و یا بازی در کنار آب و سنگ است.

بچه ها باید بازی های هیجان انگیز و پرمخاطره را تجربه نمایند

نتایج یک مطالعه در کانادا نشان می دهد 81 درصد از خانواده هایی که بچه ها 10 الی 12 ساله دارند نگران خطرهای احتمالی و دزدیده شدن بچه هاشان هستند، در صورتی که آمار آدم ربایی در کانادا یک نفر در 14 میلیون نفر است.

طبق یک مطالعه آماری در کشور نیوزلند، از بین 31000 کودک در مدت 2.5 سال، هیچ صدمه و شکستگی سر و ستون فقرات به ثبت نرسیده است. در شهر اوتاوا کانادا این آمار در بخش شکستگی جزئی استخوان، در حدود 1.5 نفر در بین 10000 ساعت بازی است. اما این آمار و ارقام مادران را راضی به آزاد گذاشتن فرزندان و تشویق به بازی های ریسک پذیر نمی کند.

مارک ترمبلی، محقق این مطالعه، در این زمینه می گوید: خانواده ها نمی خواهند بچه هاشان در معرض هیچ خطری باشند و این افکار در بین آنها تثبیت شده است حال آنکه به دلیل وجود اینترنت بچه ها در داخل خانه بیشتر در معرض تهاجم قرار خواهند گرفت. ضمن آنکه ماندن در خانه، انعطاف پذیری کودک را در برابر صدمات بسیار کاهش می دهد.

شواهد نشان می دهد بچه ها می توانند سازگار با خطرها رشد نمایند. سبک زندگی بدون تحرک موجب می گردد زندگی آینده کودک همراه با چاقی و بیماری های مزمن باشد.

بازی کردن بدون مراقب می تواند استقلال فردی و روانی شخص را بالا ببرد و خانواده ها می توانند به این وسیله به آینده فرزندان یاری نمایند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3046

به "بچه ها باید بازی های هیجان انگیز و پرمخاطره را تجربه نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها باید بازی های هیجان انگیز و پرمخاطره را تجربه نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید