اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران نسبت به کاهش کیفیت و افزایش نرخ غذا، بی توجهی متولیان این امر کار ساز شد

به گزارش دَبی بلاگ، دانشجویان دانشگاه تهران نسبت به کاهش کیفیت و افزایش نرخ غذا اعتراض کردند.

اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران نسبت به کاهش کیفیت و افزایش نرخ غذا، بی توجهی متولیان این امر کار ساز شد

محمدمهدی اسدی دبیر شورای صنفی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی خبرنگاران، درباره علت اعتراض دانشجویان خوابگاهی کوی دانشگاه تهران اظهار کرد: دو مسئله خوابگاه و تغذیه برای دانشجویان ما بسیار مهم است.

او اضافه کرد: متولی تغذیه دانشجویان ذیل فعالیت های معاونت دانشجویی دانشگاه تهران تعریف شده است که مسائل زیادی از آن به چشم می خورد.

اسدی توضیح داد: کیفیت غذا های دانشجویان دانشگاه تهران بسیار پایین است و نرخ غذا ها رو به بالا، حتی غذا هایی با تاریخ گذشته در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه تهران ادامه داد: معاونت غذای دانشجویی دانشگاه تهران حل مسائل خود را بر عهده وزارت علوم قرار داده و مدعی است که هیچ اختیاری در این زمینه ندارند و باید صندوق رفاه برای قیمت غذای دانشجویی مشخص تکلیف کند. در صورتی که دانشگاه تهران به اسم یک دانشگاه مادر اختیار مشخص تکلیف کردن نرخ تازه غذا های دانشجویی را دارد.

اسدی با بیان اینکه نرخ غذای دانشجویی دانشگاه تهران 40 درصد افزایش یافته است، تاکید نمود: دانشجویان نسبت به گرانی قیمت غذا چندین بار اعتراض کردند، اما مسئول آن که متولی امور دانشجویی است هیچ واکنش و نظارتی روی حل این قضیه ندارد؛ چرا که مدیریت و نظارت میدانی در قضیه دانشجویان تاثیرگذار بوده و حرف از سلامت دانشجویان است؛ بنابراین باید توجه ویژه ای نسبت به این موضوع گردد.

دبیر شورای صنفی دانشگاه تهران گفت: حتی تخم مرغ موجود در سبد صبحانه دانشجویان دانشگاه تهران که حاوی پروتئین و خواص زیادی است، حذف شده و بحث یارانه خوابگاه کوی هم با اینکه تورم بالا رفته، اما افزایش نیافته است. البته قیمت لبنیات هم چند سالی می گردد که در کشور افزایش یافته، اما یارانه صبحانه دانشجویان دانشگاه تهران متناسب با قیمت تورم افزایش نیافته است.

اسدی تاکید نمود: طی نامه ای به معاونت دانشجویی دانشگاه تهران اعلام کردیم که کیفیت غذا ها کاهش یافته است، اما متولی و مسئول این امر بی توجه نسبت به اعتراض ما روزگار می گذارند و مدعی است که پیمانکار یک نفر بوده و کسی حاضر به بر عهده گرفتن مسئولیت این امر نیست، در صورتی که هر غذای دانشجویی حدود 25 الی 30 تومان است که 70 درصد قیمت آن را دانشجو پرداخت می نماید و مابقی بر عهده دانشجوست.

دبیر شورای صنفی دانشگاه تهران اضافه کرد: بخش اصلی بجای تامین بودجه دانشگاه تهران مدیریت برنامه های بودجه است که در این زمینه عملکرد نادرست مدیر کل امور دانشجویی و تغذیه مد نظر است، در واقع 10 سالی می گردد که این شخص از فضای دانشجویی دور بوده و هم اکنون در حساس ترین قسمت ارتباط با دانشجویان فعال است و نسبت به تمامی موضوعات هم بی اهمیت، بنابراین باید حتما این مسئله بهبود یابد.

بیشتر بخوانید

مطالبات صنفی دانشجویان دانشگاه تهران مطرح شد

تقویم آموزشی نیمسال دوم دانشگاه تهران اعلام شد

واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی دانشگاه تهران شروع شد

شورای ناظر بر نشریات دانشگاه تهران همچنان بلاتکلیف است

واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه تهران متوقف شد/ تزریق واکسن به اعضای هیئت علمی انتها یافت

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 20970

به "اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران نسبت به کاهش کیفیت و افزایش نرخ غذا، بی توجهی متولیان این امر کار ساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران نسبت به کاهش کیفیت و افزایش نرخ غذا، بی توجهی متولیان این امر کار ساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید