5 بازیکنی که زود بازنشسته شدند، پروین تحت فشار برای جا پای پدر گذاشتن

به گزارش دَبی بلاگ، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان و پرسپولیس یکی از بازیکنان آسیا بود که در سن جوانی بازنشسته شد.

5 بازیکنی که زود بازنشسته شدند، پروین تحت فشار برای جا پای پدر گذاشتن

به گزارش خبرنگاران، ­11 سال پیش در چنین روزی در تاریخ 3 جولای 2006 یکی از سرشناس ترین بازیکنان تاریخ فوتبال آسیا کفش های خود را در سن 29 سالگی آویخت. در این تاریخ زمانی که ژاپن با نتیجه 4 بر یک مغلوب فرانسه شد و از گردونه مسابقات جام جهانی 1998 حذف شد، هیدتوشی ناکاتا، اسطوره فوتبال ژاپن هم آخرین بازی خود را برای سامورایی آبی انجام داد.

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به این بهانه گزارشی در خصوص 5 فوتبالیست آسیایی که زود بازنشسته شدند منتشر نموده است. یکی از این فوتبالیست ها محمد پروین از ایران است که در سن 27 سالگی کفش هایش را آویخت.

سایت AFC در این باره نوشت: در صنعت پرفشار فوتبال، محمد پروین احتمالاً با بیشترین فشار ممکن روبرو بود. او پسر علی پروین، هافبک نفوذی اسطوره ای تیم ملی ایران که حضور در جام جهانی 1978 را تجربه کرد، بود و در سال 2005 زمانی که پدرش راهنمایی تیم پرسپولیس را بر عهده داشت، در سن 17 سالگی اولین بازی رسمی اش را برای این تیم انجام داد.

در پی جدایی علی پروین از پرسپولیس، شرایط برای ادامه کار پسرش هم در این تیم سخت شد و او در سال 2007 راهی استیل آذین از لیگ دسته اول ایران شد. او سپس در همان فصل استعداد واقعی خود را نشان داد و به اردوی تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی غرب آسیا دعوت شد.

پروین سپس به تیم سایپا از لیگ برتر پیوست، اما تنها پس از چند ماه حضور در این تیم و ناکامی در گلزنی راهی تیم دوناجسکا استردا اسلواکی شد. زمانی که اوضاع در اروپا برای محمد پروین خیلی بد پیش نمی رفت، نتوانست جلوی خودش را برای پیوستن مجدد به پرسپولیس بگیرد و در سال 2009 به تهران بازگشت، اما این بار هم نتوانست صندلی ثابتی در ترکیب اصلی پرسپولیس برای خود دست و پا کند.

پس از یک فصل بازی برای هر یک از تیم های پیکان و گهر زاگرس، محمد پروین خاتمه تصمیم گرفت در سن 27 سالگی کفش های را آویزان کند. شاید فشاری که او باید جا پای پدرش بگذارد روی او خیلی بیش از حد بود و شاید او انتخاب های اشتباهی در زمان های نامناسب داشت. پروین بدون شک استعدادی داشت که ما هیچ گاه آن طور که باید آن را ندیدیم.

بازیکنان دیگر این فهرست هم به توضیح زیر هستند:

دونگ فانگ ژو از چین - بازنشستگی در سن 31 سالگی

نشأت اکرم از عراق - بازنشستگی در سن 30 سالگی

جاسم الهویدی از کویت - بازنشستگی در سن 30، 31 سالگی

هیدتوشی ناکاتا از ژاپن - بازنشستگی در سن 29 سالگی

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5474

به "5 بازیکنی که زود بازنشسته شدند، پروین تحت فشار برای جا پای پدر گذاشتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 بازیکنی که زود بازنشسته شدند، پروین تحت فشار برای جا پای پدر گذاشتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید