گزارش کاربران: اینترنت مُرد؛ ما بسته 100 گیگابیت رایگان نمی خواهیم!

به گزارش دَبی بلاگ، فکر می کنم هدیه ای که قرار بود برای کاربران شادی آور باشد؛ تنها سرگرمی آن ها را گرفت.

گزارش کاربران: اینترنت مُرد؛ ما بسته 100 گیگابیت رایگان نمی خواهیم!

از سه روز پیش که بسته اینترنت 100 گیگابایت رایگان برای کاربران ثابت فعال شده است؛ سرعت اینترنت روی غالب اپراتورها و سرویس دهنده ها به شدت افت کرده و صدای کاربران را درآورده است.

کاربران اینترنت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مرتبا دارند از کندی شدید سرعت اینترنت گله می کنند و مقصر را وزیر ارتباطات می دانند که نسنجیده و بدون اینکه زیرساخت لازم را فراهم کند؛ این حجم از اینترنت رایگان را به اپراتورها تحمیل کرده است.

برخی از کاربران می گویند سرعت اینترنت آن ها در حد Dial Up شده است. آن ها کارهای روزانه خود را نمی توانند انجام دهند و مرتبا با قطع و وصل اینترنت روبرو هستند؛ چه برسد به دیدن فیلم یا استریم بازی و سرگرم شدن با بسته اینترنت 100 گیگابایت.

پای صحبت مردم

یک کاربر روی خبر هدیه بسته 100 گیگابایت اینترنت نوشته است:

ایرانسل ثابت از دیشب سرعت ها رو به شدت کاهش داده به طوری که به 4 مگ رسیده! یعنی سرعت دانلود بین 400 تا 500 کیلوبایت!

وقتی وزیر یه چیزی رو به زور به اینها دیکته میکنه اونوقت باید شاهد این حرکات هم باشیم!

کاربر دیگری در توییتر گفته است:

به لطف هدیه آقای وزیر ارتباطات (100 گیگابایت اینترنت رایگان به مردم)، همون بسته اینترنت خودمونم دیگه جواب نمیده

کاربر دیگری هم نوشته است:

ای کاش این صد گیگو نداده بودن اینقدر اختلالات شدید تو اینترنت مخابرات ایجاد شده که از بسته اصلی خودمم نمیتونم استفاده کنم . مجبور شدم همین الان بسته اینترنت همراه ایرانسل بخرم . اینترنت ثابت مخابرات اصفهان کلا مختل شده

نظرات مشابه بالا در توییتر بسیار مشاهده می شود که نشان می دهند بسیاری از سرویس دهنده های اینترنت چنین زیرساختی را ندارند که این حجم اینترنت رایگان به مردم بدهند.

مراکزداده هم بریدند

اپراتورهای موبایل هم که پیش از این ماجرا در شوک افزایش ترافیک مصرف اینترنت همراه بودند و دچار مسائلی شدند که حتی با اخطار و هشدار وزارت ارتباطات و سازمان رگولاتوری روبرو شده و مجبور به افزایش ظرفیت شبکه شدند.

حتی گزارش شده برخی از مراکزداده بزرگ ایران برای چند ساعت از مدار خارج شده و اصطلاحا دان تایم شدند. برخی کاربران در توییتر گزارش دادند که اینترنت آن ها به طور کامل قطع شده است.

این روزها کرونا همه مردم ایران را زمین گیر کرده است؛ آن هم در بدترین روزهایی که می شد یک ویروس واگیردار اپیدمی شود و همه برنامه ریزی ها، سرگرمی ها، تفریح ها و شادی مردم را بگیرد.

غالب مردم به خصوص دانش آموزان، دانشجویان و جوانان در خانه هستند و طبیعی است که سرگرمی دیگری جز اینترنت نداشته باشند. بسیاری از کاربران اینترنت پول زیادی برای خرید حجم جدید یا تمدید اشتراک خود پرداختند چون احتمالا باید یک ماه در خانه فقط با اینترنت سرگرم باشند.

افزایش 100 درصدی ترافیک اینترنت ایران

محمدجواد آذری جهرمی هم در توییتی این موضوع را تایید و قول مساعد پیگیری و رفع مشکل داده است:

کارشناسان ما پیش بینی افزایش 50 درصدی ترافیک پس از تقدیم 100 گیگ اینترنت رایگان به مردم عزیز را داشتند اما ترافیک بیش از 100 درصد افزایش یافت. سرعت پایین آمد. از دیشب پیگیر موضوع افزایش ظرفیتم و خودم دست به کار شدم. وظیفه م هست. امیدوارم شرمنده شما نشویم.

به گفته وزیر ارتباطات؛ ترافیک اینترنت بیش از 100 درصد افزایش یافته است که کاملا طبیعی و قابل حدس زدن بود.

حالا باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی منتظر اینترنت ایران است و آیا این اختلالات و قطعی ها، کندی اینترنت و مسائل آن ادامه پیدا می کند؛ افزایش خواهد داشت یا اینکه مسئولان وزارت ارتباطات می توانند این بحران را مدیریت و از آن عبور کنند تا حداقل مردم با اینترنت در ایام نوروز دل خوش باشند.

اگر شما هم مشکل کندی سرعت اینترنت و وای فای را دارید؛ نگاهی به چند مقاله پیشنهادی ما بیندازید:

7 گام ساده برای افزایش سرعت اینترنت خانگی

6 ترفند افزایش سرعت اینترنت TD-LTE

چگونه تنظیمات DNS روتر بی سیم را برای افزایش سرعت اینترنت تغییر دهیم؟

با این ترفند ساده سرعت اینترنت روی ویندوز 10 را افزایش دهید

یک ترفند ساده برای حل مسائل اینترنت و افزایش سرعت وای فای

ترفندهای افزایش سرعت وای فای خانگی برای استفاده همه اعضای خانواده

امروز وزیر ارتباطات از یک بسته اینترنتی 100 گیگابایت رایگان و هدیه به کاربران اینترنت ثابت خبر داد. قرار است برای تشویق کاربران و مردم…

اگر اخبار اینترنت ایران در دو روز گذشته را دنبال کرده باشید؛ حتما خبر راه اندازی سامانه نت سنج پلاس را شنیدید. سامانه ای که قرار است شرایط…

امروز نزدیکی های ظهر، اینترنت ایران با اختلال هایی روبرو شد و روی برخی سرویس دهنده ها به طور کامل شاهد قطعی اینترنت بودیم. مثلا سرویس های اینترنت ایرانسل…

متوسط سرعت اینترنت موبایل ایران نسبت به سال گذشته 6 پله سقوط کرده است ولی شرایط سرعت اینترنت ثابت بدتر است و در رتبه 134…

انتها پس از سه روز، مقامات رسمی کشور نسبت به شرایط اینترنت در ایران واکنش نشان دادند. از روز جمعه اینترنت در برخی شهرستان ها و…

پرسش خوبی است و شاید برای بسیاری از کاربران هم در مقطعی مطرح شده باشد. آیا واقعا با هر سرعتی می توان از اینترنت فایل دانلود…

اگر اواخر دیشب، حدود ساعت های 12 و 1 شب به اینترنت متصل شده باشید؛ متوجه کندی وحشتناک سرعت اینترنت و گاها قطع و وصل آن…

شکایات کاربران از خدمات و سرویس دهنده های اینترنت بالا است. آمار رگولاتوری نشان می دهد بیشترین شکایت های دریافت شده توسط این نهاد مربوط به پشتیبانی اینترنت است….

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: شبکه چی
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6481

به "گزارش کاربران: اینترنت مُرد؛ ما بسته 100 گیگابیت رایگان نمی خواهیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش کاربران: اینترنت مُرد؛ ما بسته 100 گیگابیت رایگان نمی خواهیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید