گرانی کاغذ دامن تولیدکنندگان دفتر مشق را گرفت

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس انجمن تولیدنمایندگان نوشت افزار کشور با بیان اینکه گرانی کاغذ باعث شده دفترسازان در امسال با 20 درصد ظرفیت فعالیت نمایند، از دو برابر شدن قیمت دفتر دانش آموزان نسبت به سال گذشته اطلاع داد.

گرانی کاغذ دامن تولیدکنندگان دفتر مشق را گرفت

محمودرضا صنعتکار در گفت گو با خبرنگاران، با بیان اینکه هیچ یک از شرکت های عضو این انجمن ارز دولتی یا نیمایی دریافت ننموده اند، گفت: صنعت دفترسازی سرمایه آنچنانی ندارد که بخواهد اقدام به واردات کاغذ کند؛ بنابراین واردکنندگان کاغذ بیشتر ناشران بودند که در نهایت کالای وارداتی خود را بالاتر از نرخ آزاد عرضه کردند.

وی اضافه کرد: قیمت هر بند کاغذ تحریر با نرخ آزاد باید معادل 350 هزار تومان باشد، اما دفترسازان امسال این کاغذ را بندی 530 هزار تومان خریدند.

به گفته رئیس انجمن فراوریکنندگان نوشت افزار کشور، در امسال دفترسازان به دلیل گرانی کاغذ با 20 درصد ظرفیت خود فعالیت کردند.

صنعتکار توضیح داد: در حال حاضر قیمت هر بند کاغذ تحریر نسبت به سال گذشته 2.5 برابر شده و به بیش از 500 هزار تومان رسیده است که به دنبال آن، قیمت دفتر نیز حدود دو برابر شده است.

پیشتر رئیس اتحادیه صحاف شهرستان تهران نیز اعلام نموده بود وزارت ارشاد برای فراوری دفتر مشق کاغذ در اختیار واحدهای فراوریی قرار نمی دهد؛ اما به گفته وی فرآیند فراوری دفتر مشق از چند ماه گذشته شروع شده و پیش بینی ها بر آن است که بازار با کمبودی روبرو نخواهد بود، اما قیمت تمام شده محصولات رشد قابل توجهی داشته است.

دبیر سندیکای فراوریکنندگان کاغذ و مقوای ایران نیز اواخر خرداد ماه امسال اعلام نمود که در شش ماهه دوم سال گذشته فراوری کاغذ چاپ، تحریر و روزنامه ناچیز بوده و مهمترین علت آن را مشکلاتی عنوان نمود که فراوریکنندگان در زمینه پرداخت مالیات بر ارزش اضافه نموده با آن روبرو هستند.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2045

به "گرانی کاغذ دامن تولیدکنندگان دفتر مشق را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرانی کاغذ دامن تولیدکنندگان دفتر مشق را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید