چهاردهمین کنگره ژنتیک ایران برگزار می گردد

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، در دومین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره ژنتیک ایران دانشمندانی از کشورهای آمریکا، آلمان، کانادا، هلند، مصر، فرانسه، ایتالیا و هند حضور خواهند داشت.

چهاردهمین کنگره ژنتیک ایران برگزار می گردد

ایجاد فضای تعامل و هم اندیشی علمی بین محققان و اندیشمندان در حوزه های مختلف ژنتیک، حضور اساتید، دانشمندان، سیاستگذاران مرتبط با ژنتیک از ایران و دیگر کشورها و ایراد سخنرانی های علمی توسط آنها، گفتگو و برگزاری بازدیدهای علمی و ارائه آخرین دستاوردهای علمی محققان در عرصه های مختلف ژنتیک از اهداف این کنگره به شمار می رود.

همچنین جلب توجه مسئولین کشور (سیاستمداران، قانون گذاران و اعضای دولت) به اهمیت ژنتیک و پیشرفت های خیره کننده آن در سال های اخیر جهت توسعه و پیشرفت کشور، معرفی توان و تجربه انجمن ژنتیک ایران به عنوان یک ساختار مردم نهاد و مشاوری در سیاستگذاری از دیگر اهداف این کنگره محسوب می شوند.

تدوین مقررات و برنامه ریزی کلان کشور و اجرای برنامه های متعدد مرتبط با ژنتیک در سطح ملی، برگزاری هم اندیشی، نشستهای تخصصی، کارگاههای آموزشی و گفتگو نیز از دیگر مباحثی است که در این کنگره مطرح می گردد.

از سوی دیگر، ژنتیک انسانی و پزشکی، ژنتیک گیاهی، ژنتیک پزشکی قانونی و مشخص هویت، ژنتیک ریزسازواره ها، ژنتیک جانوری، فناوریهای نوین و پیشرفت های فناوری در ژنتیک، ذخایر ژنتیک، سلولهای بنیادی، اخلاق، قوانین و مقررات و سیاست ها، بیوانفورماتیک محورهای کنگره، جهت ارسال مقالات و برگزاری نشست ها و سخنرانی های تخصصی هستند.

این کنگره از یکم تا سوم خردادماه 95 در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می گردد.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3131

به "چهاردهمین کنگره ژنتیک ایران برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهاردهمین کنگره ژنتیک ایران برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید