چطور می توانید هواپیمای شخصی بسازید؟

به گزارش دَبی بلاگ، نحوه ساخت هواپیما توسط خودتان

در دنیا امروز هواپیما ها و جت های بسیاری ساخته می شود که کاربری های متعددی دارند. شاید تقریبا نیمی از مردم دنیا برای سفر و جابه جایی بلیط هواپیماهای مسافربری را خریداری کنند. همچنین هواپیماهای کوچک و تک نفره ای وجود دارد که بسیاری از خلبان ها و افرادی که عاشق پرواز هستند به سراغ آن ها می فرایند. این هواپیماهای کوچک در بسیاری از فرودگاه های محلی به راحتی به پرواز در می آیند. شرکت های بسیاری بزرگی در دنیا برای ساخت هواپیما وجود دارد که برای نمونه می توان به شرکت بوئینگ اشاره کرد. اما اگر بخواهید برای خودتان هواپیما بسازید چطور؟ باید چه کارهایی انجام بدهید؟ آیا کسانی در دنیا وجود دارند که تا به امروز این کار را انجام داده باشند؟ مجله خبرنگاران شما را با سازنده های هواپیماهای شخصی و نحوه ساخت هواپیما توسط خودتان آشنا می نماید.

چطور می توانید هواپیمای شخصی بسازید؟

اگر می خواهید که در آسمان ها با هواپیمایی که خودتان طراحی نموده اید و ساخته اید، پرواز کنید، این مطلب را تا سرانجام بخوانید. در اینجا نحوه ساخت هواپیما توسط خودتان را به شما آموزش می دهیم. برای انجام این کار، راه سخت و دشواری را در پیش دارید اما بدانید که انجام چنین کاری ناممکن نیست.

در این راه می توانید از ابزارهای ارزان کمک بگیرید. همچنین با مشورت با خلبان های کار کشته و ماهر البته کسانی که تا به امروز چنین کاری را انجام داده اند، می توانید راه را برای یادگیری نحوه ساخت هواپیما توسط خودتان آسان تر نمایید.

ابتدا هواپیمای مجازی خود را بسازید

ابتدا برای اینکه با فرایند پروژه ساخت هواپیمای خود آشنا شوید، می توانید از نرم افزارهای مختلفی که در این زمینه وارد بازار شده است، کمک بگیرید. برای اینکه ایده های خود را تست کنید، ابتدا برنامه X-Plane را بر روی سیستم خود نصب کنید. برنامه های مشابه بسکمک را همانند این برنامه پیدا خواهید کرد. این برنامه به شما اجازه می دهد که هواپیمای خود را در جهانی مجازی طراحی کنید و سپس به شما اجازه می دهد که آن را در یک فضای حقیقی به پرواز در آورید و در مجموع عملکرد پرواز آن را به صورت واقع بینانه بررسی کنید. طرح هواپیمای خانگی دیوید رز (David Rose) از برنامه ای استفاده نموده بود که به او اجازه می داد با برنامه اتوکد و طراحی هواپیما به نام (the CAD program AirplanePDQ) کار کند. این برنامه را با پرداخت هزینه ای به مبلغ 198 دلار می توانید خریداری کنید. او می گوید که با کمک دو نرم افزار گفته شده در بالای متن و ترکیب آن دو می تواند کارها و پروژه هایی با مبلغ 30000 دلار را به راحتی انجام دهد و هر چه می خواهد طراحی نماید.

ساختار اصلی هواپیما را طراحی نمایید

برای نحوه ساخت هواپیما توسط خودتان و طراحی ساختار بدنه آن و اینکه عملکرد حرکت هواپیما را درک کنید، به شما توصیه می کنیم که ابتدا به سراغ کتاب ها بروید. کتاب های بسکمک در این مورد نوشته و چاپ شده است. کتاب طراحی هواپیماهای مدرن (Modern Aircraft Design) نوشته مارتین هولمن (Martin Hollmann) را حتما بخوانید. نسخه انگلیسی آن را می توانید از سایت های مشهور خارجی تهیه کنید. هولمن همچنین کلاس های طراحی بسکمک را برای پرواز و مشاوره ساخت ساختار اصلی هواپیما برای پرواز برگزار می کند. برای آشنایی با نحوه ساخت هواپیما توسط خودتان و انواع مدل های هواپیماهای بدون سرنشین خانگی می توانید از این کتاب ها و کلاس ها کمک بگیرید

کمک بگیرید

انجمن های هوایی پرتجربه ای در مناطق مختلف جهان و در کشورهای مختلف وجود دارد که می توانید برای یادگیری نحوه ساخت هواپیما توسط خودتان از آن ها کمک بگیرید. انجمن ها و سازمان های علاقه مند به هوانوردی نیز برای کمک به شما بهترین انجمن ها هستند. دیدن افراد آشنا و محلی همانند خودتان می تواند تشویقی برای انجام چنین کار بزرگی باشد. دیدن این افراد می تواند به شما انگیزه مثبت دهد. می توانید در مورد مسائل فنی از این افراد مشاوره بگیرید و حتی اگر در جایی از پروژه به کمک نیاز داشتید، از آن ها کمک بگیرید. متعجب خواهید شد اگر در حین فرایند پروژه ببینید که بسکمک از افراد علاقه مند به داوطلب شدن برای کمک به شما هستند و حتی وقت و زمان خود را برای ساخت هواپیمای شما صرف می کنند.

مشغول به کار شوید

در نهایت برای اینکه نحوه ساخت هواپیما توسط خودتان را به سرانجام برسانید باید دست به کار شوید. تنها نشستن و صحبت یا مشورت با خلبان ها و افراد مشاور کافی نیست. فرایند ساخت یک هواپیمای تک سرنشین و کوچک بسیار طولانی و زمان بر است. کسانی که شروع به ساخت هواپیما برای خودشان می کنند، باید به مدت حداقل 2 سال انرژی بگذارند. صرف انرژی زیاد و زمان طولانی برای این کار، می تواند گاهی خسته کننده باشد اما لازم است. حتی شاید مجبور باشید که جمعه و روزهای تعطیلتان را هم مشغول به کار شوید. هول من (Hollmann) یکی از سازندگان هواپیمای کوچک و شخصی می گوید: و تمام این صحبت ها راجع به زمانی که باید بگذارید تنها زمانی است که تمام فرایند کار و پروژه را به درستی طی نموده باشید. برای اینکه با نحوه ساخت هواپیما توسط خودتان بیشتر آشنا شوید و در طول راستا طولانی آن اشتباه نکنید، بی گدار به آب نزنید. در طول فرایند پروژه همیشه همه مسائل را دوباره و دوباره بررسی کنید.

اگر دلتان نمی خواهد که ابتدا از روی یک طرح اولیه و پلان هواپیمایتان را بسازید، چه باید انجام دهید؟ در این صورت بهتر است که یک بدنه آماده خریداری کنید. آن چه مد نظرتان است را می توانید از تولیدکنندگان قطعات هواپیما و مونتاژ کنندگان خریداری کنید. بعضی از تولید کنندگان حتی به شما اجازه می دهند که به دیدن کارخانه آن ها بروید و با کمک و راهنمایی کارمندانشان، آنچه که لازم دارید را جمع آوری کنید. باید بدانید که برای آماده سازی و نحوه ساخت هواپیما توسط خودتان به چه وسایلی نیاز دارید. با انجام این کار و رفتن به سراغ مونتاژ کاران، در واقع از مزیت جلو انداختن زمان ساخت هواپیمایتان بهره مند می شوید. چرا که با این کار به طور بالقوه زمان ساخت را از ماه ها به هفته ها کاهش خواهید داد.

در نزدیکی محل سکونت خود بگردید

قبل از اینکه مستقیما به سراغ شرکت مورد نظر بروید، مطمئن شوید که هواپیمایی که قصد ساخت آن را دارید، برای شما مناسب است یا خیر. کمی مطالعه کنید. مدل های مختلف هواپیمایی موجود را بخوانید. طرح های پیروز تر دارای انجمن های آنلاین فعالی هستند که سازندگان آن ها می توانند تخصص خود را با شما به اشتراک بگذارند. اندی چیاوتا (Andy Chiavetta)، رییس خلبانان و سرپرست خدمه هواپیمایی رنو می گوید: تصمیم خود را فقط بر اساس یک بدنه هواپیمای شبیه به آنچه که مد نظرتان دارید، نگیرید. بلکه حتما با افرادی که آن ها را رانده اند نیز، صحبت کنید.

مصالح ساخت هواپیما

سه نوع مصالح اصلی در نحوه ساخت هواپیما توسط خودتان و برای هواپیماهای خانگی وجود دارد: چوب، فلز و کامپوزیت. هر کدام از این متریال ها و مواد، مزایای خود را دارد و نیازمند ابعاد متفاوتی است. این متریال ها را کاملا بشناسید تا بهترین بهترین اشکال و احجام را از آن ها در بیاورید. همچنین با بالابردن اطلاعات خود راجع به متریالی که انتخاب نموده اید، راحت تر می توانید بدنه هواپیما و دیگر قسمت های آن را بسازید. هر ساله، کنفرانس بزرگ EAA AirVenture در اوشکوش (Oshkosh)، ویسک (Wisc)، برگزار می شود. در این برنامه و همایش، کارگاه های آموزشی بسکمک برگزار می شود که در آن پیمانکاران می توانند با روش های مختلف و تکنیک های جدید در این راستا آشنا شوند.

با پروژه های کوچک شروع کنید

تولیدکنندگانی همانند هواپیمایی ون (Vans Aircraft) قطعات کیت و لازم را به فروش می رسانند. برای نحوه ساخت هواپیما توسط خودتان باید مجموعه ای از قسمت های اصلی هواپیما مانند دم هواپیما و بدنه هواپیما را از این شرکت ها خریداری کنید. با این کار نه تنها در زمان خود صرفه جویی نموده اید بلکه هزاران دلار پول نیز پس انداز نموده اید. اگر در جریان ساخت هواپیما از دم هواپیما و شکل بدنه خود راضی نبودید می توانید دوباره آن قطعه را به شرکت مورد نظر ارجاع داده و قطعه دیگری بگیرید. همیشه گزینه های تعویض را هم مد نظر داشته باشید. قدمی بزرگ در همان ابتدا بر ندارید. هر چند از مدل هواپیمای خود مطمئن هستید اما در عمل ممکن است به مشکل برخورد کنید. پس منعطف باشید و قبل از خرید هر قطعه، موضوع تعویض را با شرکت ارائه دهنده کیت های قطعات هواپیمایی در میان بگذارید.

واقع بین باشید

حتی اگر عضو گروهی برای ساخت هواپیما هستید یا در برنامه نحوه ساخت هواپیما توسط خودتان با عده دیگری مشارکت دارید، باید تعهدی جدی به این جریان داشته باشید. احداث یک هواپیما که بتواند پرواز کند، نیاز به تعهد جدی افراد گروه دارد. اندی چیاوتا (Andy Chiavetta) در این مورد می گوید کیت های بسکمک برای ساخت هواپیما به افراد مختلف فروخته شده است اما ساخت هیچ یک از این هواپیماها به سرانجام نرسیده و همچنان در گاراژ افراد خاک می خورند.

منبع: popularmechanics.com

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: الی گشت
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7920

به "چطور می توانید هواپیمای شخصی بسازید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور می توانید هواپیمای شخصی بسازید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید