چرا پروسه ساخت فیلم ابوالفضل جلیلی طولانی شد؟

به گزارش دَبی بلاگ، ابوالفضل جلیلی درباره علت طولانی شدن پروسه ساخت فیلم سینمایی جهت معکوس توضیح داد و به مشکلاتی که در راه ساخت یک فیلم وجود دارد، اشاره کرد.

چرا پروسه ساخت فیلم ابوالفضل جلیلی طولانی شد؟

ابوالفضل جلیلی - کارگردان، فیلمنامه نویس و تدوین گر در گفت وگویی با خبرنگاران درباره فعالیت های اخیرش گفت: در حال حاضر مشغول به پایان رساندن فیلم سینمایی جهت معکوس هستم. به دلیل بودجه محدود و هزینه های گران زندگی و کار و همچنین نداشتن هیچ اسپانسر و حمایت اقتصادی، فیلم برداری این فیلم طولانی شده است. برای مثال قبلاً غذا پرسی سه هزار و 500 تومان بود اما الان 17 هزار تومان است.

او افزود: من این پروژه را به همکاری حسین نوابی دستیارم، محمد مرادی و محسن رفیعیان پیش می برم. به گونه ای که دو نفر از ما در زمینه تدارکات و تولید فعالیت می کنند و من و دستیارم کارهایی چون فیلمبرداری، صدابرداری، نورپردازی، طراحی صحنه و … را انجام می دهیم.

کارگردان گال با بیان اینکه فیلمبرداری جهت معکوس در شهر صنعتی کاوه یکی از شهرستان های ساوه انجام می شود ادامه داد: شرایط ساخت فیلم در شهرستان خیلی سخت است و ما هیچ کمک و اسپانسری نداریم. از طرفی هم با غیرحرفه ای ها کار می کنیم و حدود 80 بازیگر و لوکیشن داریم.

او افزود: من از شرایط شکایت نمی کنم اما کار سخت است. مشکل من پیدا کردن بازیگر خوب است. در حال حاضر دیگر شور و اشتیاقی که در میان افراد قدیم برای کار بود، در بین جوانان نیست و همه می خواهند بدون زحمت فقط دیده و مطرح شوند. مسائل اقتصادی همیشه هست اما من هیچ وقت به خاطر مسائل اقتصادی زمین نخوردم اما مسائل عاطفی، عدم تعهد و علاقه همیشه آدم را زمین می زند.

این کارگردان درباره موضوع فیلم سینمایی جهت معکوس که فیلمبرداری آن از سال 87 آغاز شده است، گفت: جهت معکوس هم مانند دیگر فیلم های من درباره نوجوان هاست البته کمی متفاوت تر. این فیلم با اینکه طولانی شده اما کار خوبی شده است و تا یک ماه دیگر به اتمام می رسد.

جلیلی درباره حضور کمرنگ خود در فیلم سازی و عدم فعالیتش نیز توضیح داد: همه این سوال را می پرسند که چرا کار نمی کنم و فیلم نمی سازم؟ باید بگویم من کار می کنم مگر می شود کسی کار نکند؟ اما باید زمینه این کار کردن هم به وجود بیاید. در شرایط فعلی که سرزمین ما درگیر مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … است، بیشتر کسانی کار می کنند که خودی هستند چرا که پول های زیادی در اختیارشان گذاشته می شود.

وی افزود: فارابی جدا از کمکی که برای ساخت فیلم به من کرد، لطفی کرد و مرا به چند اسپانسر معرفی کرد، اما شرایط داشتن اسپانسر جوری دیگری بود و همان اسپانسرهای معرفی شده از من پول های کلان می خواستند یا می پرسیدند چه فیلم هایی داشتی و وقتی من نام می بردم به گوششان ناآشنا بود و می گفتند از کجا معلوم که فیلم جدیدت اجازه نمایش یابد؟ اما همزمان با ما فیلم سازان تازه واردی بودند که اسپانسرهای میلیاردی از آن ها حمایت می کردند. خلاصه اینکه باید وصل باشی اگر نباشی، موبایلت خط نمی دهد.

ابوالفضل جلیلی گفت: من در این چند سال هم برای خودم و هم تلویزیون و حتی خارج از کشور کار کردم، همین چندی پیش فیلمی به نام داروگ داشتم که هنوز اکران نشده و وقتی به مؤسسه رسانه های تصویری دادم، آن را نخریدند اما در حال حاضر در سایت های اینترتی نمایش فیلم، آن را به نمایش گذاشتند و هیچ اطلاعی هم به من ندادند، من هم وقت نمی کنم که پیگیری و اعتراض کنم.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1176

به "چرا پروسه ساخت فیلم ابوالفضل جلیلی طولانی شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا پروسه ساخت فیلم ابوالفضل جلیلی طولانی شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید