چرا باید به پشت بخوابیم؟

به گزارش دَبی بلاگ، اگر شما در زمره افرادی هستید که روی شکم می خوابند باید بدانید زاویه ای که برای مدت طولانی به گردن خود می دهید منجر به کوتاه شدن و اسپاسم عضلانی و انحراف مهره های گردن می گردد، که تمامی این موارد می تواند به سردرد تنشی منجر گردد.

چرا باید به پشت بخوابیم؟

یک متخصص پیشگیری از پیری می گوید به پشت خوابیدن مناسب ترین شکلِ خوابیدن است. مادلین کالفاس، می گوید، برطبق نتایج یک تحقیق، 92 درصد از افراد شب ها به شکل صحیح نمی خوابند که می تواند منجر به مسائلی از قبیل: گرفتگی عضلات یا گردن گردد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، کالفاس می گوید خوابیدن روی پشت می تواند به بهبود سرددرد یاری کند، از چین وچروک پوست پیشگیری کند، فشار را از روی سینوس ها بردارد و به تراز شدن ستون فقرات - با گذاشتنِ یک بالش زیر زانو ها و آزاد کردن فشاری که روی ستون فقرات وجود دارد - یاری کند.

قرار دادن دو بالش زیر سر می تواند تنفس فرد را راحت تر کند، اما خوابیدن به پشت به کسانی که از درد در ناحیه گودی کمر رنج می برند یا دچار وقفسه تنفسی (آپنه خواب) هستند، توصیه نمی گردد.

بهبود سردرد

کالفاس می گوید خوابیدن روی پشت به بهبود سردرد یاری می نماید، اما خوابیدن به پهلو ها سردرد را تشدید می نماید. او می گوید: اگر شما در زمره افرادی هستید که روی شکم می خوابند باید بدانید زاویه ای که برای مدت طولانی به گردن خود می دهید منجر به کوتاه شدن و اسپاسم عضلانی و انحراف مهره های گردن می گردد، که تمامی این موارد می تواند به سردرد تنشی منجر گردد.

خوابیدن بروی پشت مهره های گردن را با بقیه ستون فقرات هم تراز می نماید و تنش اضافی را از روی ماهیچه های گردن برمی دارد.

سرددرد همچنین می تواند ناشی از مسائل سینوسی یا مایع اضافی در حفره های سینوس باشد که اگر روی پشت بخوابید به زهکشی مایع سینوسی یاری می کنید و سردرد را کاهش می دهید.

پیشگیری از چین وچروک

خوابیدن به پشت بهینه ترین شکلی است که می تواند از چین وچروک روی پوست صورت و سینه پیشگیری کند. علت آن است که بدن در وضعیتی نیست که پوست در آن برای ساعات طولانی در حالت چین خورده باشد.

وقتی طوری می خوابید که روی پوستتان چین می افتد، باعث می شوید ماتریس پوست - مایعی ژل مانند که از کلاژن، الاستین و اسید هیالورنیک تشکیل شده است - بیرون بزند. با افزایش سن فراوری ماتریس پوست کند می گردد و چروک ها آغاز به ظاهر شدن می نمایند و با افزایش سن این چروک ها عمیق تر می شوند. اگر طوری بخوابید که پوست صورت یا ناحیه سینه چین بخورد، باعث می گردد چروک هایتان عمیق تر شوند.

فشار سینوسی را کم می نماید

به پشت خوابیدن علاوه بر آنکه سردرد را بهبود می دهد، فشار سینوسی را کم و انسداد گوش و بینی را رفع می نماید. تمام کسانی که مسائل سینوسی داشته اند به شما خواهند گفت که خوابیدن روی صورت باعث می گردد فشار سینوسی بیشتر گردد، زیرا نیروی جاذبه باعث می گردد مایعی که در حفره های سینوس جمع شده است در صورت تجمع کند.

هرچه سینوس ها پرتر باشد این فشار بیشتر می گردد. به پشت خوابیدن باعثِ زهکشی مایع سینوسی می گردد که یعنی چشم های پف نموده از بین خواهد رفت و شما در ناحیه گونه ها فشار سنگین را احساس نمی کنید.

بهتر است که دو بالش زیر سرتان بگذارید و به پشت بخوابید تا راه های سینوس را باز کنید. این کار را به خصوص وقتی بیمار هستید انجام دهید.

یاری به تراز شدنِ ستون فقرات

کالفاس می گوید ستون فقرات وقتی در یک خط مستقیم باشد بهترین کارایی را دارد و خوابیدن به پشت بهترین وضعیتی است که می تواند تراز شدن ستون فقرات را تضمین کند.

او می گوید: خوابیدن روی شکم یا چرخیدن به یکی از طرفین باعث کوتاه شدن بعضی ماهیچه ها و طویل شدن بعضی دیگر از ماهیچه هایی می گردد که از ستون فقرات حمایت می نمایند. همچنین باعث می گردد که وزن بدن به میانه ستون فقرات که تحتِ حمایت هیچ ماهیچه ای نیست، منتقل گردد.

این عدم تناسب طول ماهیچه ها در گذر زمان باعث می گردد که استخوان های ستون فقرات توسط ماهیچه ها کشیده و از حالت تراز خارج شوند. این اتفاق فقط روی ستون فقرات اثر نمی گذارد بلکه روی کمر، لگن، ران، زانو ها و کف پا نیز اثر خواهد داشت.

خوابیدن به پشت به ماهیچه ها اجازه می دهد تا استراحت نمایند و از چرخیدن و پیچ خوردگیِ ستون فقرات پیشگیری می نماید.

منبع: The Daily Mail

ترجمه: سایت خبرنگاران

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: فرادید
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16508

به "چرا باید به پشت بخوابیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید به پشت بخوابیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید