دستور تهیه پیراشکی خوشمزه با مرغ و کلم

به گزارش دَبی بلاگ، در مطلب زیر طرز تهیه پیراشکی کلم را به شما آموزش می دهیم.

دستور تهیه پیراشکی خوشمزه با مرغ و کلم

به گزارش، پیراشکی مرغ و کلم یک پیراشکی خوشمزه با بافتی نرم و لطیف است. مرغ و کلم طعم دار شده یک فیلینگ عالی برای این پیراشکی خوشمزه است.

پیراشکی خمیری پخته شده با مواد میانی شیرین یا طعم دار است. پیراشکی ها به شکل های مختلف و با اندازه های متفاوت وجود دارند. پیراشکی کرم دار یک نوع مشهور و پرطرفدار است که مواد میانی آن شیرین است. پیراشکی ها گاهی کاملا بسته هستند و شما تنها با گاز زدن متوجه مواد میانی می شوید و گاهی هم مقداری باز هستند مثل همان پیراشکی کرمدار. برخی هم مواد در روی آن ها قرار گرفته مثل پای آمریکایی.

مواد میانی پیراشکی بسیار متفاوت است از انواع مرغ و گوشت گرفته تا سیب زمینی سرخ شده یا پخته مشابه با سمبوسه و برخی از آن ها کلا حاوی سبزیجات هستند. خوبی این غذا این است که برای درست کردن مواد میانی کاملا آزاد هستید و شما می توانید بی نهایت ترکیب با خمیر پیراشکی داشته باشید. مرغ با کلم طعم خوشمزه ای دارد، اما اگر کلم دوست ندارید می توانید کاملا آن را حذف کنید.

سس مایونز: 2 قاشق غذاخوری

روغن مایع: 1 قاشق چایخوری

نمک: 1 قاشق چایخوری

شیر گرم: 1/3 پیمانه

آب گرم: 1/3 پیمانه

مخمر: 1 و 1/2 قاشق چایخوری

شکر: 1 و 1/2 قاشق چایخوری

آرد همه کاره: 2 پیمانه الک شده

برای مواد میانی

سینه یا ران مرغ: 350 گرم

کره: 3 قاشق غذاخوری

کلم ریز خرد شده: 200 گرم

هویج رنده شده: 2 عدد کوچک

سیر رنده شده: 2 حبه کوچک

آب: 1/4 پیمانه

سس کچاپ: 1 و 1/2 قلشق چایخوری

خامه ترش: 1 و 1/2 قاشق چایخوری

سبزی معطر (شوید و جعفری): 3 قاشق غذاخوری

تخم مرغ: 1 عدد همزده با 1 قاشق غذاخوری آب

کنجد: نصف قاشق چایخوری

پیراشکی مرغ و کلم؛ یک غذای خوشمزه و پرطرفدار

1. خمیر را به این ترتیب آماده کنید. در یک کاسه، سس مایونز، روغن زیتون، نمک، آب و شیر را با هم بزنید. خمیر مایه را روی آن بریزید و شکر را هم روی خمیر مایه. روی آن را با حوله آشپزخانه بپوشانید. حدود 5 دقیقه بگذارید بماند تا خمیر مایه فعال گردد و پف کند.

2. به تدریج آرد را اضافه کنید تا زمانی که مواد با هم مخلوط و یکدست شوند. خمیر را 5 دقیقه سپس آن را در ظرفی گذاشته روی آن را با پلاستیک بپوشانید حدود یک و نیم تا دو ساعت بگذارید بماند تا ور بیاید یعنی تا زمانی که خمیر دو برابر گردد.

1. در یک ماهیتابه بزرگ روی حرارت گاز، مرغ خرد شده را با 1 قاشق چایخوری بپزید تا زمانی که کاملا پخته گردد یعنی حدود 2 تا 3 دقیقه. قطعات ریز مرغ به سرعت سرخ می شوند. آن را از روی حرارت بردارید.

2. پیاز را با یک قاشق کره تفت دهید تا نرم گردد، مرتبا بهم بزنید. 2 قاشق غذاخوری کره، کلم، هویج، سیر و آب را اضافه کنید. نمک و فلفل را افزوده تا طعم دار گردد. مواد را تفت دهید تا به میزان دلخواه نرم شوند.

3. سس کچاپ، خامه ترش، سبزیجات معطر و مرغ را اضافه کنید. یک دقیقه دیگر مواد را روی گاز بگذارید بماند و مرتبا بهم بزنید. ماهیتابه را از روی بردارید و بگذارید خنک گردد.

1. روی سطحی که کمی آردپاشی شده، خمیر را به دو بخش مساوی تقسیم کنید. یک خمیر را بردارید و روی دیگری را بپوشانید تا خشک نگردد. خمیر را با وردنه پهن کنید تا حدی که قطر آن به 30 سانتی متر برسد.

2. مواد میانی را روی مرکز خمیر بریزید بطوری که تنها نیمی از خمیر را بپوشاند. حدود 7 سانت از لبه های خمیر را خالی بگذارید.

3. به آرامی آغاز کردن به جمع کردن لبه های خمیر به سمت مرکز تا روی آن کامل بسته شده و مواد از دید پنهان گردد. لبه ها را به هم بچسبانید.

4. به آرامی پیراشکی را برگردانید. پیراشکی تا حد احتیاج صاف کنید تا روی آن صاف و یکدست گردد و مواد به اندازه یکسان در میان آن قرار گیرد. همین کار را با خمیر دوم انجام دهید.

5. تخم مرغ زده شده را با برس روی خمیر بمالید، روی آن کنجد و بگذارید به مدت 30 تا 40 بماند تا ور بیاید.

6. خمیر را در فری گرم شده با حرارت 205 درجه به مدت 18 تا 22 دقیقه گرم کنید تا زمانی که به رنگ طلایی در بیاید. پیراشکی را از فر دربیاورید و بگذارید کمی خنک گردد، چون میان آن داغ است. نوش جان

پیراشکی مرغ و کلم؛ یک غذای خوشمزه و پرطرفدار

منبع: برترین ها

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1115

به "دستور تهیه پیراشکی خوشمزه با مرغ و کلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور تهیه پیراشکی خوشمزه با مرغ و کلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید