وقتی مصدومیت، فرصتی برای کار خیر می شود

به گزارش دَبی بلاگ، سمیرا شیرمردی، وقتی به ماه مهر و شروع مدارس نزدیک می شویم، جشن ها و مراسم زیادی برای کمک به دانش آموزان کم بضاعت برگزار می شود اما کمتر دیده ایم که این کمک ها به کجا رسیده و این بچه ها چطور و چقدر شاد شدند. در سال های اخیر، خیرین زیادی هم دست به کار شدند و خودشان سعی کردند نیازهای دانش آموزان کم بضاعت را برطرف کنند تا با خیالی آسوده سال تحصیلی جدید را شروع کنند اما حالا یک بازیکن فوتبال که خودش به تازگی درس و مدرسه را تمام کرده، برای کمک به دانش آموزان دست به کار شده.

وقتی مصدومیت، فرصتی برای کار خیر می شود

محمد سلطانی مهر هافبک تیم ملی امید و سایپا مدتی است که تلاش می کند تعدادی از دانش آموزان کم بضاعت را تحت پوشش قرار دهد و نیازهایشان را برطرف کند. سلطانی مهر اصلاً دوست نداشت این مسأله رسانه ای شود اما کمک های برخی از دوستانش باعث شد در نهایت همه چیز لو برود. بازیکن 20 ساله تیم نارنجی پوش تهرانی، از ممسنی شیراز شروع کرده. او در آ نجا 66 دانش آموز کم بضاعت را تحت پوشش قرار داده و سعی دارد همه نیازهای تحصیلی شان را برطرف کند. البته سلطانی مهر تا الآن توانسته نیازهای 33 دانش آموز را به طور کامل برطرف کند اما ظاهراً با یک مؤسسه خیریه بزرگ هم صحبت کرده تا نیازهای دیگر دانش آموزان هم به طور کامل برطرف شود.

این کمک ها قرار است تا 20 شهریور جمع شود و قبل از شروع مدارس به دست دانش آموزان مورد نظر برسد. یعنی محمد سلطانی مهر 22 شهریور راهی شیراز می شود تا هم خودش کنار دانش آموزان کم بضاعت باشد و هم اینکه این هدایا را خودش به دانش آموزان بدهد. نکته جالب این است که از وقتی سلطانی مهر این کار را شروع کرد، خیلی ها به او اعتماد کردند و به حسابش پول واریز می کنند تا کمک ها را به دانش آموزان کم بضاعت برساند: از اینکه مردم به من اطمینان کردند و کمک هایشان را به دست من رساندند تا به این دانش آموزان برسانم خیلی متشکرم و به آنها می گویم اطمینان خاطر داشته باشند که این کار را تا پایان انجام می دهم. احتمالاً بعد از تاسوعا و عاشورا، به شیراز می روم تا کمک ها را به موقع به دانش آموزان برسانم. بعد از آن فیلم و عکس می گیرم و فقط برای آنهایی که کمک کردند می فرستم تا هم مطمئن شوند امانتی شان را به دست بچه ها رساندم و هم اینکه لبخندها را ببینند و انرژی بگیرند.

همیشه می گویند هیچ کار خدا بی حکمت نیست. شاید اگر مصدومیت طولانی برای سلطانی مهر پیش نمی آمد، این کار را شروع نمی کرد. او در مدتی که مصدوم بود و نمی توانست تمرین یا بازی کند، سعی کرد با این کار هم وقت آزادش را پر کند و هم اینکه کار خیری انجام دهد تا روزهای سخت برایش آسان تر و شیرین تمام شود. سلطانی مهر از وقتی کمک های مردم و حس جالب آنها را برای کمک دید، بیشتر ترغیب شد تا این کار را برای همیشه انجام دهد. کاری که بدون شک انجام دادنش خیلی سخت است و مسئولیت سنگینی دارد: من الآن مصدوم هستم و کمی از شرایط تمرین با تیم و بازی دور هستم. یک روز با خودم فکر کردم و گفتم چه راهی بهتر از این و از خدا خواستم کمک کند تا بانی خوبی باشم و اگر عمری باشد به این عزیزان کمک کنم تا با خیال راحت تر و آرامش بیشتر درس شان را بخوانند و دنبال کنند. باید یک تشکر از مردم شریف مان بکنم که با وجود مسائل اقتصادی کشور، من را قابل دانستند و نزدیک به 8 میلیون تومان واریزی داشتند تا به دست بچه ها برسانم. البته با رساندن وسایل به دانش آموزان کارم تمام نمی شود و وقتی لبخند واقعی را روی لب بچه ها ببینم، کار تمام خواهد شد. بانی شدن واقعاً سخت است اما این کار زیبا، ارزشش را دارد که از وقت و زندگی بگذاری و باعث به وجود آمدن لبخند روی لب بچه ها باشی.

شاید این سؤال برای خیلی ها به وجود آمده باشد که چرا سلطانی مهر، ممسنی شیراز را انتخاب کرده؟ آیا خودش اصالتاً اهل این شهر است؟ جواب این سؤال را فقط خود سلطانی مهر می داند: نه من اهل شیراز و ممسنی نیستم اما یکی از دوستان برادرم در مورد این مسأله صحبت کرد و اینکه دانش آموزان زیادی در این منطقه محروم هستند و وسایل مورد نیاز برای تحصیل را ندارند. به خاطر همین هم اول به دوستان و آشنایان خبر دادم که اگر نذری دارند و یا اینکه می خواهند به نیازمندان کمک کنند، این منطقه را فراموش نکنند. دیدم استقبال زیادی از پیشنهاد من شد و خیلی ها کمک کردند که الآن می توانم شاد باشم چون می دانم شرایط دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید بهتر خواهد بود.

این روزها محمد سلطانی مهر در حال خرید وسایل است و هر روز به بازار می رود تا با سلیقه خودش بهترین وسایل را بخرد. تا الآن وسایل زیادی خریداری شده اما هنوز تعداد زیادی هم باقی مانده. خرید این وسایل باعث شده حالا خانه سلطانی مهر مثل یک مدرسه باشد. مدرسه ای که فقط وسایل آموزشی را دارد و از دانش آموزان خبری نیست اما به زودی شاهد خنده های زیبای دانش آموزان هم خواهیم بود.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2621

به "وقتی مصدومیت، فرصتی برای کار خیر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی مصدومیت، فرصتی برای کار خیر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید