وضع یک قانون برای کنترل آسیب آب و هوای فضا بر زمین

به گزارش دَبی بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- یک قانون تازه وضع شده قصد دارد آسیب های ناشی از آب و هوای فضا را محدود کند، چرا که به عنوان مثال شراره های خورشیدی ممکن است آسیب بسیاری به تاسیسات مخابراتی و ارتباطاتی بشر وارد کنند.

وضع یک قانون برای کنترل آسیب آب و هوای فضا بر زمین

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از انگجت، هوای فضایی مانند شراره های خورشیدی می توانند وسایل الکترونیکی و ماهواره های ما را به طور جدی مختل کنند و دولت ایالات متحده در پی آن است تا خط دفاعی بهتری در برابر آن ایجاد کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سند موسوم به PROSWIFT که مخفف پیشبرد تحقیقات و مشاهدات هواشناسی فضا برای بهبود پیش بینی فردا است را امضا کرده است. این سند، لایحه ای است که به پیش بینی آب و هوای فضا و محدود کردن خسارات احتمالی ناشی از آن کمک می کند.

این قانون که به تازگی وضع شده است، به آژانس های فدرال مانند ناسا، اداره ملی اقیانوسی و جوی(NOAA) و وزارت دفاع دستور می دهد تا با شرکت های خصوصی برای بررسی تأثیر احتمالی آب و هوای فضا همکاری کنند و تحقیقات را برای پیش بینی و همچنین توسعه فناوری ها برای مقاومت در برابر اثرات آن پیش ببرند.

این آژانس ها همچنین باید نسخه پشتیبانی برای ماهواره 25 ساله رصدخانه خورشیدی و هورسپهری(Solar and Heliospheric Observatory) تهیه کنند.

رصدخانه خورشیدی و هورسپهری یا سوهو یک فضاپیمای ساخته شده توسط یک کنسرسیوم صنعتی اروپا است که رهبری آن را شرکت آستریوم بر عهده دارد. این کاوشگر فضایی در 2 دسامبر 1995 بر روی یک موشک لاکهید مارتین اطلس 2 به عنوان وسیله راه اندازی به منظور پژوهش خورشید به فضا پرتاب شده و تا به امروز منجر به کشف بیش از 3000 دنباله دار شده است.

سوهو عملیات عادی خود را از ماه مه 1996 آغاز کرده است. این یک پروژه مشترک همکاری های بین المللی بین آژانس فضایی اروپا(ESA) و ناسا است که در اصل به عنوان یک مأموریت دو ساله برنامه ریزی شده بود.

سوهو بیش از 25 سال است که در فضا به کار گرفته شده است. در ماه ژوئن سال 2013، تمدید مأموریت سوهو تا دسامبر 2016 به تصویب رسید. در نوامبر 2016 نیز تمدید مأموریت دیگری که کار سوهو را تا دسامبر 2018 ادامه می داد، تصویب و اعلام شد و همچنان نیز در حال کار است. سوهو علاوه بر مأموریت علمی خود، منبع اصلی داده های خورشیدی (نزدیک به زمان واقعی) برای پیش بینی آب و هوای فضایی تحت نظر دارد.

این لایحه حاصل یک تلاش دو جانبه بود که توسط کوری گاردنر سناتور کلرادو و گری پیترز سناتور میشیگان حمایت شد.

ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا PROSWIFT به اقدامات عملی و جدی منجر شود. اما سیاستمداران معتقدند که این قانون، ارزشمند است، چرا که به گفته گاردنر، یک حادثه شدید آب و هوایی در فضا از طریق خاموشی، اختلالات در ماهواره ها و ترافیک هوایی می تواند تا 2.6 تریلیون دلار هزینه داشته باشد و اگر آمریکا بتواند از رفتارهای شدید خورشید مصون بماند، پول زیادی در امان می ماند.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12779

به "وضع یک قانون برای کنترل آسیب آب و هوای فضا بر زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضع یک قانون برای کنترل آسیب آب و هوای فضا بر زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید