همکاری هشت شرکت با ناسا برای تولید دستگاه تنفس مصنوعی

به گزارش دَبی بلاگ، همزمان با تشدید شیوع ویروس کرونا در آمریکا، هشت شرکت با ناسا برای تولید دستگاه تنفس مصنوعی و رفع بخشی از نیازهای درمانی این کشور همکاری می کنند.

همکاری هشت شرکت با ناسا برای تولید دستگاه تنفس مصنوعی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، ماه گذشته اداره غذا و داروی آمریکا مجوز تولید دستگاه تنفس مصنوعی تولید شده توسط ناسا را صادر کرد. نیاز به این دستگاه در آمریکا همزمان با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا افزایش چشمگیری یافته است.

دانشگاه کل تک که آزمایشگاه جی پی ال ناسا را اداره می کند، به رایگان به این سازمان فضایی اجازه داد تا از فناوری آن برای تولید دستگاه تنفس مصنوعی استفاده کند و تا به حال صد درخواست از نقاط مختلف آمریکا برای دریافت این دستگاه ارائه شده است.

در نهایت امروز تعیین شده که هشت شرکت با ناسا برای تولید دستگاه یادشده همکاری می کنند. این دستگاه تنفس مصنوعی که به اختصار VITAL نام گرفته، یک مدل ارزان قیمت و ساده از دستگاه تنفس مصنوعی برای استفاده بیماران کرونایی است. ناسا یک هفتم قطعات این دستگاه را طراحی می کند و سایر قطعات از شرکت های دیگر تحویل گرفته می شود.

شرکت های یادشده در نقاط مختلفی از آمریکا اعم از کالیفرنیا، مینه سوتا و تگزاس واقع هستند. ناسا هنوز اعلام نکرده این دستگاه عملا چه زمانی در دسترس نیازمندان و مراکز درمانی قرار می گیرد.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9118

به "همکاری هشت شرکت با ناسا برای تولید دستگاه تنفس مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری هشت شرکت با ناسا برای تولید دستگاه تنفس مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید