هشدار انگلیس درباره خطر روسیه برای کشورهای بالتیک

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران: وزیر دفاع انگلیس هشدار داد که روسیه می تواند تاکتیک هایی را که برای بی ثبات کردن اوکراین استفاده کرده، بر کشورهای بالتیک نیز تحمیل کند.

هشدار انگلیس درباره خطر روسیه برای کشورهای بالتیک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس شرح داد که ناتو باید برای مقابله با هر شکل تجاوز روسیه آماده باشد چرا که تهدید واقعی از سوی روسیه هم اکنون کشورهای بالتیک عضو ناتو شامل استونی، لتونی و لیتوانی را تهدید می کند.

اظهارات وزیر دفاع انگلیس در شرایطی است که کی یف خواستار استقرار پاسداران صلح سازمان ملل در شرق این کشور برای کمک به اجرای توافقنامه آتش بس شده است.

فالون به خبرنگارانی که همراه وی در سفر به سیرالئون حضور داشته اند، گفته است که ناتو باید برای هر نوع تجاوز از سوی روسیه، آماده باشد. ناتو در حال آماده شدن است. کی یف و غرب بارها روسیه را به ارسال سلاح برای استقلال طلبان شرق اوکراین، متهم کرده اند ولی مسکو این اتهامات را رد کرده است.

فالون گفت: من نگران پوتین هستم. من نگران فشار او بر کشورهای بالتیک هستم.

دیلی تلگراف نیز به نقل از فالون نوشت: احتمال اینکه روسیه از تاکتیک های خود در بی ثبات کردن اوکراین، بار دیگر در کشورهای بالتیک استفاده کند، بسیار واقعی و خطرناک است.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز روز گذشته در توصیف اوضاع اوکراین، گفت: شرایط اوکراین مانند این است که یک کشور تمامیت ارضی کشوری دیگر را به چالش بکشد.

وی افزود: شبه نظامیان شرق اوکراین، از سامانه های پرتاب موشک روسی استفاده می کنند، از تانک های روسی، از توپخانه روسی استفاده می کنند، شما نمی توانید این تسلیحات را از طریق اینترنتی خریداری کنید، این تسلیحات از روسیه می آید.

کامرون گفت: بنابر این باید در خصوص اعمال تحریم ها خیلی قاطع و محکم باشیم و به پوتین بگوییم که کاری که در حال انجام دادن آن هستید، غیر قابل قبول است و تبعات مالی و مالی زیادی طی سال های آینده برای شما در پی خواهد داشت.تایمز نیز به نقل از فالون افزود: شرایط یک جنگ سرد جدید به شمار نمی رود.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: تسنیم
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5280

به "هشدار انگلیس درباره خطر روسیه برای کشورهای بالتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار انگلیس درباره خطر روسیه برای کشورهای بالتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید