مرکل: درباره همکاری با شرکت هوآوی با شرکایمان صحبت می کنیم

به گزارش دَبی بلاگ، در حالی که سفیر آمریکا در برلین آلمان را تهدید نموده بود در صورت همکاری با شرکت چینی هواوی در توسعه نسل پنجم شبکه های سیار، با این کشور قطع تبادل اطلاعاتی خواهد شد، مرکل گفت که دولت آلمان با شرکای خود درباره این موضوع صحبت خواهد نمود.

مرکل: درباره همکاری با شرکت هوآوی با شرکایمان صحبت می کنیم

به گزارش خبرنگاران، آنگلا مرکل در حاشیه دیدار خود با شارل میشل، نخست وزیر بلژیک، در برلین گفت که برای دولت آلمان مسئله امنیت در زیرساخت نسل پنجم تلفن های همراه G5 اهمیت اساسی دارد. صدراعظم آلمان تاکید نمود که طبیعی است دولت آلمان ابتدا موازین خود را تعریف نموده و سپس با شرکای خود در این باره مشورت خواهد نمود.

اظهارات مرکل واکنشی است به گزارشی که در وال استریت ژورنال منتشر شده است که بر اساس آن سفیر آمریکا در نامه ای به پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان، اطلاع داده است که در صورت همکاری آلمان با شرکت هوآوی و دیگر شرکت های چینی، آمریکا ناگزیر است تبادلات اطلاعاتی با آلمان را دیگر به صورت پیشین انجام ندهد.

بعضی از کشورهای غربی در توسعه نسل جدید اینترنت تلفن های همراه (G5) همکاری با شرکت چینی هوآوی را قطع نموده اند. اما پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان، گفته است که این کشور نگران مسائل امنیتی هوآوی نیست.

شرکت چینی هوآوی هم از نامه سفیر آمریکا در برلین به شدت انتقاد نموده است. وینسنت پانگ، رئیس بخش اروپای غربی شرکت هوآوی، به روزنامه هندلزبلات آلمان گفت که او در واکنش به این نامه فقط سرش را می تواند تکان دهد.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 531

به "مرکل: درباره همکاری با شرکت هوآوی با شرکایمان صحبت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: درباره همکاری با شرکت هوآوی با شرکایمان صحبت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید