مراکز رشد نهاد درآمدزا نیستند

به گزارش دَبی بلاگ، معاون دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم گفت: مراکز رشد باید برای راه اندازی هسته ها و واحدهای جدید فعالیت بیشتری نمایند و به لحاظ ساختاری بیشتر مخاطبان شان باید شرکت ها باشند زیرا مراکز رشد نهاد درآمدزا نیستند.

مراکز رشد نهاد درآمدزا نیستند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، طالبی معاون دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم در مراسم افتتاحیه سی و یکمین نشست مدیران مراکز رشد واحدهای فناور دانشگاه های سراسری کشور که صبح امروز در تالار اجتماعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گردید، گفت: همه مراکز رشد در کشور باید در گروه های تخصصی به صورت فعلی با یکدیگر نشست های تخصصی برگزار نمایند.

وی اضافه کرد: از آنجایی که پراکندگی مراکز رشد زیاد است باید فرایند پذیرش آنها ساده و آسان گردد به طوری که توجه به تیم ها و سابقه اعضای آنها و همچنین تمرکز در افزایش انگیزه گروه های فناور از اهمیت بیشتری برخوردار است، در حال حاضر ما در سطح کشور دارای 306 مرکز رشد بوده، نزدیک به 190 مرکز از وزارت علوم مجوز دریافت نموده اند.

طالبی توضیح داد: مراکز رشد اجازه سهامداری در شرکت های خود را ندارند و باید آنها شرکت های دانش بنیانی که تحت نظرشان فعالیت می نمایند را در واحدهای خود مستقر نمایند.

معاون دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم گفت: مراکز رشدی که در دانشگاه ها مستقر هستند باید 75 درصد از مخاطبان شان از درون همان دانشگاه باشند و همچنین این مراکز باید به طور تمام وقت فعالیت خود را ادامه بدهند، یکی از کارهای مهم این مراکز راه اندازی هسته ها و واحدهای جدید است که می تواند در راستای سیاست های وزارت علوم گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه مراکز رشد نهاد درآمدزا نیستند، ادامه داد: طبق قانون وزارت علوم هیچ یک از مراکز رشد در سراسر کشور به عنوان نهاد درآمدزا محسوب نمی شوند بلکه این مراکز محل هزینه است، باید آنها بر اساس سیاست های ابلاغی که به آنها شده است فعالیت های خود را در ایجاد گروه ها و تیم های فناور ادامه دهند.

طالبی اضافه کرد: مراکز رشد ردیف اعتباری در بودجه ندارند و آنها ذیل سازمان های مؤسس شان فعالیت می نمایند، به عقیده من این مراکز باید با شرکت های فناور و دانش بنیان به معنای واقعی زندگی نمایند.

معاون دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم گفت: راه اندازی مراکز رشد در شهرستان ها دارای شرایط و ضرورت های مختلفی است به طوری که باید حداقل استانداردهای لازم را داشته باشند. در واقع آنها باید دارای فضای 500 متری باشند که بتوانند شرکت های زیرمجموعه خود را در کنارشان پوشش دهند.

وی در خاتمه گفت: یکی از اولویت های دفتر امور برنامه ریزی فناوری وزارت علوم مقوله گرنت فناوری در سال 98 است، این در حالی است که باید بگویم ما از دانش ها و محصولاتی که در حوزه آب، ماشین آلات و تجهیزات پزشکی فعالیت می نمایند حمایت صد درصدی می کنیم.

انتهای پیغام/

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 969

به "مراکز رشد نهاد درآمدزا نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز رشد نهاد درآمدزا نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید