مراحل پاکسازی پوست با بخور

به گزارش دَبی بلاگ، بخور باعث می گردد منافذ پوست شما باز گردد و در نتیجه پوستی شاداب، لطیف و تمیز داشته باشید.

مراحل پاکسازی پوست با بخور

همه ما دوست داریم پوستی سالم و زیبا داشته باشیم؛ اما فعالیت های روزانه و آلودگی هایی که در محیط زندگی مان وجود دارد، می تواند به طور مستقیم روی پوست صورت ما اثر بدی بگذارد. در خاتمه یک روز طولانی و پرمشغله، استفاده از بخور صورت راه مناسبی برای از بین بردن آلودگی ها و آرام کردن صورت است. بخور سبب باز شدن منافذ و شادابی پوست می گردد و پوست شما را لطیف تر و تمیزتر می نماید. در این مطلب خبرنگاران، مراحل پاکسازی پوست با بخور با استفاده از گیاهان معطر و روغن ها آورده شده است. با ما همراه باشید.

مراحل بخور صورت با روغن ها و گیاهان معطر

1. یک ظرف را پر از آب کنید و بجوشانید.

2. قبل از استفاده از بخور، به خوبی صورت خود را با صابون های مناسب و آب گرم بشویید تا آلودگی و آرایش از صورت تان پاک گردد. چرا که بخار باعث باز شدن منافذ پوست می گردد و آرایش یا آلودگی به راحتی می تواند وارد این منافذ شده و جوش و آکنه ایجاد گردد. پس از شست وشوی صورت، با یک حوله نرم به آرامی پوست تان را خشک کنید.

3. آب را درون یک کاسه بریزید و مقداری گیاه تازه یا خشک شده یا روغن های مناسب را به آب اضافه کنید. این کار می تواند عطر خوبی به بخور شما بدهد و سبب گردد پاکسازی پوست با بخور موثرتر باشد. برای نمونه می توانید از گیاهانی که در زیر گفته شده بهره ببرید.

  • چای سبز یا نعنا: انرژی بخش
  • بابونه یا اسطوخدوس: آرامش بخش
  • اکالیپتوس: ایجاد حس خنکی
  • ترنج: کاهش استرس

4. صورت خود را مقابل بخار آب قرار دهید و یک حوله نیز روی سر خود بیندازید. حدود ده دقیقه در این حالت بمانید. چشمان خود را ببندید و نفس عمیق بکشید. اجازه دهید تا حرارت، صورت تان را تازه کند و منافذ پوست تان باز گردد.

البته توجه کنید که نباید صورت تان را خیلی به آب داغ نزدیک نکنید؛ زیرا این کار می تواند سبب التهاب پوست شما گردد.

5. در این مرحله از پاکسازی پوست با بخور از یک ماسک مناسب برای پوست خود بهره ببرید. حال که منافذ پوست شما باز شده است، می توانید برای از بین بردن کامل آلودگی های روی منافذ، از ماسک صورت بهره ببرید. استفاده از ماسک خاک رس بسیار مناسب است. خاک رس را با آب مخلوط کنید و به آرامی روی پوست خود بمالید و 15 دقیقه صبر کنید؛ سپس صورت تان را با آب گرم بشویید.

اگر ماسک خاک رس در دسترس نبود، می توانید از عسل بهره ببرید.

6. از پاک کننده ها (تونر) برای بستن منافذ بهره ببرید. بستن مجدد منافذ باعث می گردد که آلودگی وارد پوست صورت تان نگردد. برای این کار مقداری پنبه را به تونر آغشته کنید و آن را به بینی، پیشانی، چانه و گونه های خود بزنید.

سرکه سیب تونری طبیعی است؛ می توانید آن را امتحان کنید و نتیجه را ببینید. همچنین می توانید از آب لیمو به عنوان تونر بهره ببرید.

7. در مرحله آخر پاکسازی پوست با بخور از مرطوب کننده برای حفظ رطوبت پوست بهره ببرید. برای این کار از مرطوب کننده دلخواه خود یا از روغن نارگیل، روغن جوجوبا یا روغن آرگان بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش های بستن منافذ پوست، 3 روش خانگی برای بستن منافذ پوست را مطالعه کنید.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: پیام دلتا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6336

به "مراحل پاکسازی پوست با بخور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل پاکسازی پوست با بخور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید