مجارستانی ها از جشن نوروز استقبال کردند

به گزارش دَبی بلاگ، بلگراد-خبرنگاران- جمعی از مردم و نیز بعضی مقامات مجارستان با شرکت در مراسم جشن نوروز ایرانیان مقیم که در موزه ملی این کشور در بوداپست برگزار گردید، از این جشن باستانی و باشکوه ایران استقبال کردند.

مجارستانی ها از جشن نوروز استقبال کردند

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران از سفارت ایران در بوداپست، در این مراسم با شکوه غلامعلی رجبی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان ضمن تبریک فرا رسیدن بهار و سال نو، به اراده سیاسی دو کشور ایران و مجارستان مبتنی بر توسعه و گسترش روابط دوجانبه اشاره و از همکاری های فرهنگی،علمی و دانشگاهی به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه همکاری ها یاد کرد.

رجبی یزدی در ادامه، ایجاد پل های ارتباطی بین دو کشور را یکی از اولویت های فعالیت های سفارت برشمرد و اضافه نمود: ارائه میراث فرهنگی و تمدنی ایران و اشنا ساختن مردم مجارستان با فرهنگ غنی و دیرینه تمدنی ایران، هدف ایجاد این پل های ارتباطی را تشکیل می دهد.

سفیر کشورمان دعوت از گروه موسیقی سنتی نغمه رود از ایران و همچنین گروه موسیقی سنتی مجارستان جهت اجرا در برنامه نوروز را به عنوان اقدامی جهت ارتباط فرهنگی دوجانبه بین دو کشور یاد نموده و ضمن تشریح برنامه های صورت گرفته و طرح ها و برنامه های پیش بینی شده برای سال جدید از رونمایی تندیس حافظ به عنوان نقطه عطف همکاری های بین دو کشور یاد کرد و اضافه نمود: امیدوارم که این اقدام در ذهن مردم ایران و مجارستان برای سالیان طولانی به یادگار بماند.

اجرای موسیقی سنتی ایران از سوی گروه موسیقی نغمه رود و همچنین اجرای گروه موسیقی سنتی مجارستان مورد استقبال بسیار گسترده ایرانیان و مقامات مجاری دعوت شده در مراسم نهاده شد.

اروپام**436**1723

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 626

به "مجارستانی ها از جشن نوروز استقبال کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجارستانی ها از جشن نوروز استقبال کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید