رئیس اتاق ایران: سهم ایران از گردشگری جهان کمتر از نیم درصد است ، ایران به یکی از ارزان ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده است

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: سهم گردشگری در تجارت کل جهان حدود هفت درصد برآورد شده که این سهم در ایران کمتر از نیم درصد است.

رئیس اتاق ایران: سهم ایران از گردشگری جهان کمتر از نیم درصد است ، ایران به یکی از ارزان ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده است

خبرنگاران: غلامحسین شافعی در نشست صبحانه کاری امروز دوشنبه 11 شهریور ماه با حضور علی اصغر مونسان وزیر پیشنهادی گردشگری گفت: ثبات نداشتن در مدیریت گردشگری کشور در سال های گذشته بیشترین آسیب را به این صنعت وارد نموده است.

وی اضافه نمود: امروزه صنعت گردشگری از نظر درآمد و اشتغال با صنعت نفت و خودروسازی مقایسه می گردد بنابراین این صنعت در رده بالایی از نظر اهمیت مالی قرار گرفته است. ضمن اینکه ارزش اضافه نموده گردشگری برای کشور قابل مقایسه با هیچ یک از بخش های دیگر نیست.

شافعی اعلام کرد: یک میلیارد و 250 میلیون نفر در جهان در صنعت گردشگری فعالیت دارند و یکهزار و 500 میلیارد دلار نیز درآمد سالانه این صنعت برآورد می گردد که باز هم سهم ایران در آن بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه تغییرات ارزی سبب شده تا ایران به یکی از ارزان ترین کشورها برای گردشگری خارجی محسوب گردد گفت: این شرایط موقعیت ویژه ای برای توسعه صنعت گردشگری ایران فراهم نموده است.

رئیس اتاق ایران ضمن تاکید بر اینکه از آثار اجتماعی و فرهنگی گردشگری نباید چشم پوشید، اضافه نمود: صنعت گردشگری در تصویرسازی درست ایران و انتقال آن به کشورهای خارجی می تواند موثرترین بخش فعالیت های کشور باشد.

وی با اشاره به لزوم تقویت حضور بخش خصوصی در صنعت گردشگری گفت: مردمی بودن صنعت گردشگری بیشتر از سایر بخش هاست. در تدوین سیاست های کلان نیز انتظار می رود بخش خصوصی حضور داشته باشد و مشاوره دهد.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: چمدان
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2542

به "رئیس اتاق ایران: سهم ایران از گردشگری جهان کمتر از نیم درصد است ، ایران به یکی از ارزان ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اتاق ایران: سهم ایران از گردشگری جهان کمتر از نیم درصد است ، ایران به یکی از ارزان ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید