دومین گزارش مقدماتی آنالیز سانحه پرواز 752 اوکراینی منتشر شد

به گزارش دَبی بلاگ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: دومین گزارش مقدماتی آنالیز سانحه پرواز 752 منتشر شد.

دومین گزارش مقدماتی آنالیز سانحه پرواز 752 اوکراینی منتشر شد

در این گزارش اطلاعاتی شامل تاریخچه پرواز که به جزییات چگونگی آماده شدن پرواز، وزن هواپیما، شروع هماهنگی ها تا تیک آف، زمان ارتباط خلبان با کنترلر رادار مهراباد، زمان قطع ارتباط خلبان و همچنین اطلاعات پرسنلی خدمه پرواز، اطلاعات هواپیما، شواهد عینی آنالیز لاشه هواپیما، مشخصات دستگاههای ثبت پروازی و نمایندگان کشورهای معرفی شده برای شرکت در آنالیز سانحه اشاره شده است.

سازمان هواپیمایی کشوری گفته آنالیز های ذیل به منزله نتیجه نهایی آنالیز سانحه نبوده و آنالیز ها تا نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت و پس از استخراج تمامی ابعاد سانحه توسط کارگروه های آنالیز سانحه اطلاع رسانی خواهد شد.

در بخشی از این گزارش که به موضوع آنالیز اثرات عملیات تدافعی موشکی در سانحه پرداخته شده، آمده است: پس از درخواست تیم آنالیز سانحه برای انجام برخی آزمایشات خاص بر روی قطعات هواپیما در سایت سانحه، این فرایند در شاهدشهر شهریار انجام گشت.

با توجه به ضرورت تفکیک دقیق و آنالیز علائم بریدگی ها در بدنه هواپیما حاصل از برخورد هر گونه شیئ خارجی (FOD) کلیه قطعات جمع آوری و به محل امنی در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) انتقال داده شده تا پس از چینش روی زمین، بر اساس رویه های متعارف آنالیز سوانح هوایی، تحلیل لازم حاصل گردد.

همچنین در بخش دیگر این گزارش عنوان شده تیم اعزامی کشور اوکراین شامل یک کارگروه ویژه برای این تحقیق بوده و مقرر شد که با نظارت تیم تحقیق ایرانی به طور همزمان این مسئله بر روی قطعات هواپیما مورد آنالیز قرار گیرد.

تیم تحقیق ایرانی شامل متخصصین از نهادهای نهاجا، واجا، پلیس و ستاد کل نیروهای مسلح بودند. پس از انجام جلسه توجیهی مورخ 98.10.20 در سازمان هواپیمایی کشوری فرایند تحقیق بر روی قطعات لاشه هواپیما انجام پذیرفت.

همچنین سازمان هواپیمایی کشوری در این گزارش با اشاره به اینکه تیم آنالیز سانحه سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران مطابق با استانداردهای ضمیمه شماره 13 پیمان شیکاگو نسبت به ادامه آنالیز این سانحه اقدام کرده، گفت: با توجه به درخواست مکرر ملت عزیز در مورد پیشرفت آنالیز ها، این گزارش را به منظور آگاهی عمومی منتشر می کند و با توجه به استانداردهای بین المللی هدف آن پیشگیری از تکرار چنین سوانح دردناکی می باشد. هماهنگی و پاسخگویی با مراجع قانونی و قضائی کشور مد نظر تیم آنالیز سانحه بوده و دسترسی کلیه مراجع قضائی به مدارک و مسندات سانحه فراهم می باشد.

در خاتمه این گزارش تاکید شده است: تمامی آنالیز های اجرا شده فوق، اقدامات اولیه بوده و نتیجه نهایی آنالیز سانحه محسوب نمی گردد و مراحل جمع آوری و آنالیز اطلاعات به منظور تحلیل و نتیجه گیری سانحه کماکان ادامه خواهد داشت.

دانلود متن کامل دومین گزارش مقدماتی آنالیز سانحه پرواز 752 اوکراینی

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: چمدان
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5174

به "دومین گزارش مقدماتی آنالیز سانحه پرواز 752 اوکراینی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین گزارش مقدماتی آنالیز سانحه پرواز 752 اوکراینی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید