درخواست مجدد بورل درباره ایران

به گزارش دَبی بلاگ، ایسنا نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا باری دیگر خواستار اعمال معافیت های بشردوستانه برای کشورهایی شد که در پی شیوع ویروس کرونای جدید، خواستار یاری رسانی به کشورهای تحت تحریم از جمله ایران هستند.

درخواست مجدد بورل درباره ایران

پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته در یک سخنرانی که به شکل ویدیو کنفرانس پس از کنفرانسش با وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا برگزار گردید، در پاسخ به این سوال که اتحادیه اروپا چه راهبردی را برای عمل به درخواست سازمان ملل برای کاهش تحریم های اعمال شده بر کشورهای در حال مبارزه با شیوع ویروس کرونای جدید در پیش خواهد گرفت و آیا این موضوع با وزرای اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفته است یا نه، گفت: کشورهای عضو [اتحادیه اروپا] پیش از این بر سر موضعی که در قالب یک بیانیه منتشر شد توافق نموده اند و در این بیانیه به وضوح گفته ایم کاملا ضرورت دارد که تحریم ها مانع یاری رسانی های بشردوستانه نشوند.

بورل ادامه داد: به همین دلیل است که از میشل باشلت، کمیسیونر عالی حقوق بشر حمایت نموده و از همه خواستیم شرایطی فراهم نمایند که همه مطمئن باشند تحریمی شامل حال کسانی که در انتقال یاری های بشردوستانه مشارکت دارند، نگردد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این راستا اظهار کرد: درباره اتحادیه اروپا و سازمان ملل، کاملا تعیین است که تحریم های ما مسئله ای از نظر تسهیل یاری رسانی های بشردوستانه ایجاد نمی نمایند. اما درخواست ما این است که کشورهای دیگری که تحریم هایی اعمال نموده اند نیز این کار را انجام دهند و معافیت های بشردوستانه ای برای فراهم کردن تجهیزات و یاری های پزشکی به کشورهایی از جمله ایران، کوبا، کره شمالی، سوریه و ونزوئلا که تحت تحریم هستند، اعمال گردد تا [تحریم ها] مانع انتقال یاری های بشردوستانه نشوند.

او علاوه بر این مطرح نمود: من فکر می کنم کاملا ضرورت دارد که این موضوع روشن گردد، چراکه بعضی عاملان مالی به خاطر این که ترس از مورد تحریم واقع شدن دارند، نسبت به مشارکت در جریان یافتن یاری های بشردوستانه بی میل هستند.

بورل اضافه نمود: ضرورت دارد که به وضوح بدانیم در چنین پیشامدهایی، بیش از هر وقت دیگری، تحریمی برای کسانی که در تبادل کالاها و خدماتی که بیشتر به به یاری رسانی های بشردوستانه مشارکت نمایند، در کار نخواهد بود.

312 310

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7459

به "درخواست مجدد بورل درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مجدد بورل درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید