خبرنگاران 3200 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد کشف و ضبط شد

به گزارش دَبی بلاگ، مهاباد- خبرنگاران- مدیر بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت مهاباد گفت: بازرسان این مرکز در قالب برنامه سلامت رمضانی سه هزار و 200 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف را در این شهرستان کشف و ضبط کردند.

خبرنگاران 3200 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد کشف و ضبط شد

قاسم امینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: بازرسان این مرکز در طول یک ماه گذشته و با اجرای این طرح یکهزار و 351 مورد بازرسی از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی این شهرستان انجام دادند و این مقدار مواد غذایی که بیشتر شامل روغن خوراکی و سایر اقلام بود را از این مراکز کشف و ضبط کردند.

وی افزود: این مواد به دلیل مسائل بهداشتی و غیرقابل مصرف بودن، می توانست سلامت شهروندان را با خطر روبرو کند و به همین خاطر با دستور مراجع قضایی از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

وی افزود: بازرسان این مرکز در این مدت هفت واحد را به خاطر تخلفات بهداشتی به صورت موقت تعطیل کردند و صاحبان 41 واحد متخلف را به مراجع قضایی معرفی و برای 41 واحد نیز اخطاریه صادر کردند.

امینی گفت: در این مدت یکهزار و 194 مورد سنجش با دستگاه، 13 مورد نمونه برداری مواد غذایی، 206 مورد کلرزنی آب شرب و سه هزار و 511 مورد کلرسنجی آب نیز انجام شد.

مدیر بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت مهاباد با اشاره به فعالیت 17 بازرسان بهداشتی در این طرح گفت: زمان فعالیت این تیم ها از هشت صبح تا هشت شب بود و بازرسان به دستگاه های پیشرفته سنجش آلودگی و سنجش کیفیت روغن هم تجهیز بودند.

امینی یادآور شد: بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی به ویژه مراکز تهیه زولبیا و بامیه، نانوایی ها، مراکز عرضه مواد لبنی، فروشگاه های مواد غذایی، مساجد و اماکن متبرکه از ماموریت های محوری در برنامه سلامت رمضان سال جاری بود.

وی از شهروندان خواست مواد غذایی مورد احتیاج خود را از فروشگاه های معتبر و تحت نظارت بهداشت و درمان تهیه نمایند.

به گزارش خبرنگاران در قالب طرح سلامت نوروزی نیز سال جاری 2 هزار و 800 مورد بازدید از امکان و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفت که در این بازدیدها در مجموع هفت هزار و 500 کیلوگرم موادغذایی غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.

مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت دارای 6 هزار و 800 واحد صنفی است.

3020/ 6185/ 3072

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1316

به "خبرنگاران 3200 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد کشف و ضبط شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 3200 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد کشف و ضبط شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید