خبرنگاران داروی ساخت کوبا، سلاح اسپانیا در برابر کرونا

به گزارش دَبی بلاگ، تهران- خبرنگاران- با گسترش ویروس کرونا در بسیاری از شهرهای اسپانیا، نوعی داروی ساخت کشور کوبا در صدر راهکارهای درمانی اسپانیا برای مقابله با این ویروس در این کشور نهاده شد.

خبرنگاران داروی ساخت کوبا، سلاح اسپانیا در برابر کرونا

به گزارش نشریه دیمه کوبا، شیوع گسترده ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا و اعلام شرایط هشدار موجب شد تا دولت ها علاوه بر کوشش برای کنترل و مهار این ویروس منحوس، در صدد استفاده از موثرترین داروها در درمان این بیماری باشند. اسپانیا از جمله کشورهای درگیر با ویروس کرونا، از نوعی داروی ساخت کشور کوبا به نام اینتر فرون بتا به صورت ترکیبی با داروهای ضد ایدز در درمان بیماران استفاده کرد.

در همین حال خبرگزاری پرنسا لاتینا نیز پیشتر با اشاره به روابط عمیق دو جانبه میان کشور چین و کوبا، به استفاده چین از داروی ضد ویروسی اینترفرون در درمان مبتلایان به ویروس کووید 19 در این کشور اشاره نمود. تاثیر موفقیت آمیز کاربرد این دارو در بهبودی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در چین موجب شد تا اسپانیا نیز در زمره کشورهای استفاده کننده این دارو به عنوان روش درمانی موثر قرار گیرد.

طبق اعلام مقام های بهداشتی کوبا، در حالی که هنوز موردی از ابتلا به این ویروس در این کشور آمریکای لاتین تائید نشده اما تدابیر لازم برای پیشگیری و مقابله با آن در نظر گرفته شده است.

میگل دیازکانل رئیس جمهوری کوبا این هفته اظهار داشت که با وجود دیده نشدن موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور، تدابیر کنترل، پیشگیری و مراقبت بهداشتی به منظور مقابله با این بیماری همه گیر اتخاذ شده است.

درهمین حال وزیر بهداشت کوبا نیز با تاکید بر لزوم مراقبت های بهداشتی شهروندان، از آمادگی نظام سلامت و سایر سازمان های مربوطه برای به حداقل رساندن خطرها و آسیب های ناشی از ورود ویروس کرونا به کشور اطلاع داد.

کوبا به رغم تحریم های شدید مالی ایالات متحده آمریکا توانسته در حوزه پزشکی و بیوتکنولوژی به موفقیت های چشمگیری دست یابد.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6369

به "خبرنگاران داروی ساخت کوبا، سلاح اسپانیا در برابر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران داروی ساخت کوبا، سلاح اسپانیا در برابر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید