خبرنگاران بیش از 3 میلیون ماسک در خراسان رضوی توزیع شده است

به گزارش دَبی بلاگ، مشهد-خبرنگاران- معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان رضوی گفت: از اسفندماه پارسال تا 9 فروردین ماه سال جاری بیش از سه میلیون عدد ماسک برای مصارف پزشکی و عمومی با اولویت دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی استان توزیع شده است.

خبرنگاران بیش از 3 میلیون ماسک در خراسان رضوی توزیع شده است

علی رسولیان روز پنجشنبه در نشست کمیسیون تنظیم بازار خراسان رضوی درباره تامین ملزومات مقابله با کرونا از سوی کمیته تامین، توزیع و نظارت بر ملزومات پیشگیری و مقابله با کرونا در استان اضافه نمود: در این مدت سه فراوریکننده صنعتی استان یک میلیون و 100 هزار ماسک با کاربرد پزشکی را تحویل کمیته و دانشگاه علوم پزشکی داده و باقی را به صورت مستقیم توزیع کردند و از این میزان تا به امروز 450 هزار ماسک به صورت رایگان بین 6 دانشگاه علوم پزشکی استان توزیع شده است.

وی اضافه نمود: همچنین در مدت مزبور 340 هزار ماسک به فرمانداریها با اولویت مراکز درمانی، 130 هزار ماسک به ادارات و 20 هزار ماسک به ارتش و سپاه در خراسان رضوی داده شده است.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان رضوی گفت: در طرح توزیع میوه عید نوروز به دلیل تاخیر در اعلام قیمت مناسب برای سیب و پرتقال از سوی ستاد تنظیم بازار کشور و همچنین کاهش خرید مردم به دلیل شیوع کرونا فروش میوه در بازار استان بهویژه مشهد اندک بود و بخشی زیادی از میوه های طرح تنظیم بازار در سردخانه ها ماند.

رسولیان اضافه نمود: 160 واحد صنفی و 31 مرکز فروش میوه و تره بار شهرداری توزیع میوه عید نوروزی طرح تنظیم بازار را در سطح شهر مشهد با قیمت هر کیلوگرم پرتقال 48 هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم سیب 54 هزار ریال برعهده گرفتند که فروش آن از هفتم فروردین ماه اندکی رونق گرفت.

وی ادامه داد: از چهار هزار و 500 تن ذخیره سیب و پرتقال در سردخانه های خراسان رضوی، تا به امروز 719 تن و 324 کیلوگرم پرتقال و 413 تن و 668 کیلوگرم سیب توزیع شده است که کمتر از نیمی از آن مربوط به مشهد است.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان رضوی گفت: به منظور جلوگیری از افزایش ضایعات میوه طرح تنظیم بازار، سیب و پرتقال موجود در سردخانه با حداقل قیمت هر کیلوگرم 50 هزار ریال به میادین میوه و تره بار فروخته می گردد و حاشیه سود نیز برای عرضه میوه در سطح خرده فروشی اندکی افزایش می یابد.

رسولیان اضافه نمود: هم اینک تقاضا برای صادرات میوه از سوی صادرکنندگان خراسان رضوی وجود دارد به همین منظور بخشی از میوه های طرح تنظیم بازار موجود در سردخانه در صورت اخذ مجوز به صادرات اختصاص خواهد یافت.

وی در ادامه میزان ذخیره گوشت مرغ در سردخانه های خراسان رضوی را سه هزار تن گفت.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار خراسان رضوی گفت: سهمیه شکر طرح تنظیم بازار خراسان رضوی هم دو هزار و 818 تن بوده که از 26 بهمن ماه پارسال تا به امروز نیز دو هزار و 180 تن به صورت حواله از انبارها خارج شده است.

رسولیان اضافه نمود: 12 هزار تن برنج طرح تنظیم بازار در انبارهای خراسان رضوی وجود دارد که از ابتدای بهمن ماه سال گذشته تا به امروز هزار و 754 تن برنج هندی و مقداری نیز برنج پاکستانی توزیع شده است.

وی ادامه داد: در مجموع قیمت برنج پاکستانی و برنج هندی در اسفندماه سال گذشته نسبت به ماه قبل از آن 14 درصد در سطح عمده فروشی افزایش یافت.

او اضافه نمود: نامه ای برای وزیر صنعت، معدن و تجارت تنظیم خواهد شد تا برای کاهش قیمت برنج، عرضه برنج هندی افزایش و سهمیه جدیدی از برنج پاکستانی برای خراسان رضوی در نظر گرفته گردد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: 320 هزار راس دام سنگین با اشتغالزایی برای 38 هزار و 850 نفر در استان وجود دارد که میزان فراوری روزانه شیر آنها در استان دو هزار و 700 تن و قیمت مصوب آن برای هر کیلوگرم 23 هزار و 900 ریال است.

محمدرضا اورانی اضافه نمود: 80 درصد پنیر پتیزای موجود در کشور توسط خراسان رضوی فراوری می گردد و از این حیث مصرف شیر صنعتی در استان زیاد است.

وی اضافه نمود: شیوع کرونا و تعطیلی صنوف، باعث کاهش خرید و مصرف پنیر پیتزا و لبنیات در خراسان رضوی شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از ابتدای اسفندماه واحدهای فراوریی محصولات لبنی، خرید شیر را از گاوداران کاهش دادند و بعد از آن قیمت شیر نیز فرایند کاهشی یافت به طوری که هم اینک قیمت هر کیلوگرم از آن بین 18 هزار و 500 ریال تا 20 هزار و 500 ریال است.

اورانی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور فراوری شیرخشک صنعتی در کشور به 10 هزار تن رسید که سهم خراسان رضوی از این میزان هزار و 245 تن بود و با پیگیری مسوولان استان مقرر شد فراوری شیرخشک از 10 هزار تن به 20 هزار تن افزایش یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خواهان خرید حمایتی شیر از گاوداران به صورت نقدی یا تهاتر با نهاده با همکاری سازمان تعاون روستایی و شرکت پشتیبانی امور دام شد.

اورانی ادامه داد: فعال کردن واحدهای فراوریی راکد از یک سو و افزایش ظرفیت فراوری بعضی مرغداریهای استان از سوی دیگر باعث شد که جوجه ریزی بیشتری در استان خراسان رضوی انجام گردد.

وی اضافه نمود: اکنون میزان فراوری مرغ گوشتی در خراسان رضوی 600 تن در روز است در حالی که میزان مصوب مرغ گوشتی در استان قبل از کرونا 450 تن در روز بود.

او گفت: با این که قیمت مصوب مرغ زنده کمیسیون تنظیم بازار استان خراسان رضوی هر کیلوگرم 85 هزار و 500 ریال بود اما این قیمت ابتدا به 58 هزار ریال کاهش یافت اما با ورود اتحادیه مرغداران گوشتی برای ذخیره سازی ماه رمضان، قیمت مرغ زنده به هر کیلوگرم 70 هزار ریال افزایش یافت.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7259

به "خبرنگاران بیش از 3 میلیون ماسک در خراسان رضوی توزیع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 3 میلیون ماسک در خراسان رضوی توزیع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید