خبرنگاران برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی یزد با چهار ماه تاخیر

به گزارش دَبی بلاگ، تهران- خبرنگاران- کارگردان و مشاور عالی نخستین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی یزد با تاکید بر عدم ملغی شدن این رویداد که بنا بود در دهه نخست اسفندماه 1398 برگزار شود، گفت: به دلیل اهمیت سلامت جامعه و بهره عموم مردم از شادی جشنواره، این رویداد با سه تا چهار ماه تاخیر برگزار خواهد شد.

خبرنگاران برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی یزد با چهار ماه تاخیر

مرضیه برومند در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران با اشاره به تعویق افتادن نخستین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی یزد به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: تردیدی در این مسئله وجود ندارد که مفهوم سلامتی برای عموم افراد جامعه در هر شرایطی به عنوان اصلی ترین مؤلفه فعالیت های جامعه به شمار می رود.

وی ادامه داد: در این زمینه فعالیت های هنری نیز مانند دیگر بخش های جامعه از شرایط به وجود آمده تبعیت خواهند کرد و مهم ترین مسئله را سلامتی مردم قرار خواهند داد.

جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی یزد منحل نشده است

به دلیل شیوع ویروس کرونا در بسیاری از نقاط کشور مانند اغلب بسیاری از کشورهای جهان تصمیم بر این گرفته شد که نخستین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی که بنا بود از 9 تا 13 اسفندماه در یزد برگزار شود به تاریخ دیگری موکول شد و بنا داریم تا این جشنواره را در سه یا چهار ماه آینده بعد از به ثبات رسیدن شرایط عمومی سلامت جامعه برگزار کنیم.

هنرمند همواره در خدمت مردم است

کارگردان فیلم سینمایی شهر موش ها با اشاره به این مسئله که همواره هنرمند و تولیدات هنری در راستای تعالی فرهنگی و در نگاهی کلان تر در خدمت مردم جامعه بوده است یادآور شد: تئاتر به عنوان هنری زنده، پویا و جریان ساز یکی از مهم ترین الگوهای رفتارهای فرهنگی در جامعه است. به همین سبب هنرمندان تئاتر تلاش می کنند تا پیش از هر چیزی به مخاطبانی که به واسطه آنها این هنر دوام و بقا خواهد داشت احترام بگذارند.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره برای بهره بردن تمامی افراد جامعه از این رویداد آن هم با سلامت و تندرستی کامل به تأخیر خواهد افتاد و به هیچ وجه برگزاری این رویداد منحل نشده است.

جشنواره تئاتر عروسکی یزد، خلاء دوسالانه تئاتر مبارک را می پوشاند

برومند تأکید کرد: مفهوم یا مسئله ای به نام تولید و ارائه آثار نمایشی به مخاطبان تحت الگوی مفهوم کلان عرضه و تقاضا تعریف می شود. این به معنای آنست که ما در ابتدا نیازمند مخاطبانی هستیم که مطالبه آنها تولید آثار نمایشی و تئاتری در کشورمان باشد تا ما به عنوان هنرمندان تئاتر بتوانیم در راستای نیاز آنها تلاش کرده و حاصل تلاش خود را به مردم ارائه دهیم.

کارگردان سریال پیروز تلویزیونی زی زی گولو درباره برگزاری نخستین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی یزد گفت: برای نخستین بار پیشنهاد برگزاری این جشنواره در سال 1395 مطرح و بنا شد با توجه به سابقه من و میزان اثرگذاری و تأثیرپذیری هنرمندان تئاتر عروسکی از دو دوره ای که به عنوان سکان دار دبیری جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک فعالیت داشتم، وقفه دوساله برگزاری این جشنواره در تهران را با شیوه برگزاری دوسالانه جشنواره ای دیگر در قامت بین المللی در یزد بپوشانیم.

وی افزود: به گونه ای که طی سال های زوج، تهران و طی سال های فرد، یزد به عنوان میزبان جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی باشد تا هرساله شاهد برگزاری این رخداد باشیم.

تئاتر عروسکی با جهان تخیل انسان ها گره خورده است

مشاور ارشد جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی یزد گفت: همچنین بعد از تجربه شادی پیمایی جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران که به پیشنهاد من برگزار گشت و شاهد استقبال میلیونی مخاطبان تهرانی از این رویداد بودیم به اثرگذاری و جریان سازی تئاتر عروسکی میان عموم افراد جامعه بیش از پیش پی بردیم؛ چراکه جهانی نمایش عروسکی تلفیقی از هنرهای مختلف و در ارتباط مستقیم با قوه تخیل و نگاه بی حدومرز مخاطبان برای عینیت بخشیدن به داشته های ذهنی و درنوردیدن مرزهای تخیل آنها گره خورده است.

وی گفت: به همین مناسبت به تعویق افتادن برگزاری نخستین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی یزد به معنای عدم برگزاری این رخداد نیست و به محض برقراری سلامت عمومی کامل در کشورمان طی سه تا چهارماه آینده این جشنواره را با حضور گروه های معتبر، برجسته و شناخته شده تئاتر ایران و دیگر کشورهای جهان در شهر یزد برگزار خواهیم کرد.

نخستین جشنواره نمایش عروسکی یزد با دبیری بنفشه بدیعی در این شهر برگزار می شود. ابتدا قرار بود این جشنواره 9 تا 13 اسفندماه با هدف آشنایی هر چه بیشتر مردم این استان با ظرفیت های نمایش عروسکی و به عنوان وسیله ای برای جذب گردشگر به این شهر که جزو شهرهای ثبت شده جهانی و ملی است، برگزار شود.

مرضیه برومند که مشاور این جشنواره است، بنا داشت برای روحیه بخشی به مردم و شاد کردن آنان، برنامه شادپیمایی را که در سه دوره دبیری او در جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک برپا شده بود، در یزد نیز برگزار کند.

بیماری کووید-19 که ناشی از ویروس کرونا جدیدی است از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت. این بیماری تا امروز (سه شنبه) باعث فوت 2 هزار و 704 نفر در جهان شده است که بیشتر آنان در چین بوده اند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام کرد که تا به امروز 95 نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و 15 نفر فوت کرده اند.

این بیماری اگرچه واکسن و درمان خاصی ندارد؛ قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به این کرونا جلوگیری کرد؛ مردم باید از تردد و تماس های غیرضروری و حضور در اجتماعات پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن را کنار بگذارند. همچنین افرادی که علائم سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند، به سرعت مراقبت های درمانی را از طریق پزشکان انجام دهند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5754

به "خبرنگاران برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی یزد با چهار ماه تاخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی یزد با چهار ماه تاخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید