خبرنگاران آتش کوه سیاه دشتستان خاموش شد

به گزارش دَبی بلاگ، بوشهر- خبرنگاران- مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان بوشهر گفت: با همت نیروهای مردمی، یگان حفاظت منابع طبیعی، عشایر و سایر دوستداران طبیعت و محیط زیست آتش ارتفاعات کوه سیاه بخش بوشکان دشتستان خاموش شد.

خبرنگاران آتش کوه سیاه دشتستان خاموش شد

غلامرضا منتظری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اضافه کرد: آتش ارتفاعات کوه سیاه بخش بوشکان دشتستان عصر روز چهارشنبه بر اثر صاعقه به وقوع پیوست و تا شب گذشته همچنان ادامه داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت با تلاش نیروهای مردمی و یگان حفاظت آتش بخش هایی از منطقه کنترل شد اما برای خاموش کردن آتش در مناطق سخت گذر با شیب تند نیازمند بالگرد بودیم که با هماهنگی های انجام شده عصر پنجشنبه بالگرد آبپاش هوانیروز سپاه از تهران وارد منطقه شد و عملیات خاموش کردن آتش به صبح جمعه موکول شد اما بالگرد به دلیل نقص فنی عملیاتی نشد.

منتظری گفت: با هماهنگی انجام شده تا ظهر جمعه یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر از استان فارس وارد منطقه آتش سوزی شد و با انجام هشت سورتی پرواز انتقال نیرو، امکانات و آب و غذا برای نیروهای مستقر در منطقه انجام و توانستیم آتش را تاشب کنترل کنیم.

وی ادامه داد: تا صبح امروز نیز لکه هایی باقی مانده بود که با تلاش نیروهای مستقر در منطقه این مناطق نیز به طور کامل خاموش و پس از بازدید هوایی که انجام شده در زمان حاضر آتش در ارتفاعات کوه سیاه دشتستان به طور کامل خاموش شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: هنوز مساحت تحت تاثیر آتش در ارتفاعات کوه سیاه دشتستان مشخص نیست و نیازمند بررسی نقشه های توپوگرافی از سوی این سازمان است.

بعداز آتش سوزی منطقه دهرود دشتستان و کوه های بیرمی منطقه خائیز تنگستان در هفته جاری این سومین حادثه آتش سوزی است که در استان بوشهر به وقوع پیوسته است.

در ماه های فروردین و اردیبهشت 31 مورد حادثه آتش سوزی در مراتع استان بوشهر به وقوع پیوسته و 194 هکتار از مراتع استان دچار آتش سوزی شده است.

آتش سوزی دهرود دشتستان و خائیز تنگستان در هفته جاری باعث سوختن 620 هکتار از مراتع مناطق یادشده شد.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: ایرنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9106

به "خبرنگاران آتش کوه سیاه دشتستان خاموش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آتش کوه سیاه دشتستان خاموش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید