حسگر کنترل سلامت قلب و ریه از روی لباس

به گزارش دَبی بلاگ، یک محقق ایرانی از فراوری حسگر بسیار کوچکی خبر داده که می توان آن را بر روی لباس نصب کرد تا از این طریق شرایط سلامت قلب و ریه ها کنترل گردد.

حسگر کنترل سلامت قلب و ریه از روی لباس

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، کنترل نظم ضربان قلب و شیوه انبساط و انقباض ریه ها نشانه ای مهم برای کسب اطمینان از شرایط سلامت است. بدین منظور یک حسگر بسیار کوچک ابداع شده که می توان آن را به البسه افراد چسباند و از این طریق علائم حیاتی اشخاص را کنترل کرد.

این حسگر اگر شرایط سلامت قلب و ریه ها را خطرناک تشخیص دهد، به کاربر هشدار می دهد تا وی برای کنترل شرایط سلامتی به پزشک مراجعه کند.

این حسگر توسط پرفسور فرخ ایازی استاد دانشکده مهندسی برق و رایانه دانشکده فناوری جرجیا ابداع شده و ابعاد آن کوچک تر از یک کفشدوزک است. الکترود کوچک این حسگر با بدن افراد و پوست آنها در تماس است و می تواند فعالیت های الکتریکی قلب را هم رصد نموده و از نظم آن آگاه گردد.

این حسگر دارای لایه های سیلیکونی در فضایی 270 نانومتری است که معادل 0.005 ضخامت موی یک انسان است. این لایه های سیلیکونی مانند الکترود عمل نموده و فعالیت حسگر را ممکن می نمایند. به گفته پرفسور ایازی نصب چنین حسگرهای بر روی البسه مسئله ای برای استفاده از آنها ایجاد نمی کند.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7876

به "حسگر کنترل سلامت قلب و ریه از روی لباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسگر کنترل سلامت قلب و ریه از روی لباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید