جاهای دیدنی اهواز

به گزارش دَبی بلاگ، در این مقاله از مقالات جاهای دیدنی ایران یکی از شهرهای زیبای ایران را آنالیز می کنیم و جاهای دیدنی اهواز را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

جاهای دیدنی اهواز

بلیط هواپیما در طاهاگشت

اهواز یکی از شهرهای جنوبی ایران بوده و هم چنین به عنوان یکی از کلان شهر های کشور نیز شناخته می گردد. این شهر مرکز استان خوزستان بوده و به علت قدمت و تاریخچه ای کهن، یادگارهای بسیاری را در خود جای داده است.

در این مقاله کوشش خواهد شد جاهای دیدنی اهواز با آدرس و نیز جاهای دیدنی اهواز با عکس معرفی کنیم تا هدایت برای گردشگران به این شهر زیبا باشد.اهواز یکی از شهرهایی است که در صورتی که گذرتان به آن بیفتد، در کنار دمای بالای 50 درجه اش در تابستان، که ذره ذره شروع به ذوب شدن خواهید کرد، از گرمای دلنشین مردم خونگرم و شور شهری پرقدمت و تمدنی که در پی دارد، حتما قسمتی از وجودتان را درآن جا خواهید گذاشت.

رود کارون

زمانی کارون بزرگ ترین و پرآب ترین رودخانه ایران بود و برای جنوبی های کشورمان مکانی خاطره ساز محسوب می گردد اما امروزه این رودخانه در معرض خطر کم آبی و خشکی قرار گرفته است. رود کارون با 950 کیلومتر طول، طولانی ترین رود ایران است که سرچشمه اصلی آن زردکوه بختیاری در استان چهارمحال و بختیاری است.

کارون که آب آشامیدنی اهواز از آن تامین خواهد شد، گنجایش آن را دارد که به مکانی تفریحی بسیار پررونقی تبدیل گردد و میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد. این رود در 20 بهمن سال 1389 در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسید.

بازار عبدالحمید

بازار عبدالحمید قدیمی ترین بازار اهواز است که در خیابان نظامی یا نظری پور، بین خیابان نادری و امام خمینی قرار گرفته است. کاروان سرای شیخ خزعل در این بازار قرار گرفته است. این بازار زمانی بازار اصلی و مرکز خرید شهر بود. در آن دوران بیشتر اهالی ثروتمند شهر و اشراف زادگان بیشتر از بازار عبدالحمید خرید می کردند اما امروزه جزو بازارهای ارزان شهر شده و دیگر خبری از زرق وبرق قبلی آن نیست. قدمت این بازار به بیش از یک قرن می رسد.

بازار کاوه

بازار کاوه متعلق به دوران پهلوی است و علاوه بر میوه وسبزی تازه، سوغاتی های اهواز را هم می توانید از آنجا بخرید. ماهی و میگوی تازه، کلوچه، خرما، رطب، شیره خرما، ارده، حلوا شکری و حلوا ارده اجناسی هستند که به وفور در این بازار پیدا خواهد شد. بوی ترشی های خوشمزه جنوبی هم به مشام تان خواهد رسید. حتی می توانید به عنوان سوغاتی از ادویه های خوش عطر این بازار تهیه نمایید.

موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر اهواز در سال 1338، در 2 طبقه و با 5 گالری شروع به کار کرد. در گنجینه این موزه 70 اثر نگهداری خواهد شد که 60 اثر آن متعلق به هنرمندان استان خوزستان و 10 اثر آن متعلق به هنرمندان دیگر استان ها است. در این موزه همایش ها، کارگروه ها، دوره های آموزشی هنری گوناگون و سمینارهای هنری برگزار خواهد شد.

بنای مشخص التجار

این بنا در زمان ناصرالدین شاه قاجار در اهواز بنا شده است. در اصل این سازه کاروان سرایی در نزدیکی پل سفید است که در بافت قدیمی شهر اهواز قرار گرفته است. سرای مشخص التجار، سرای بازرگان برجسته بوشهری، حاج محمد تقی مشخص التجار بوده و امروزه به مکانی برای بازدید گردشگران تبدیل شده است. این بنا در تاریخ 20 آبان 1377 با شماره 2158 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دانشگاه سه گوش (دانشکده ادبیات)

دانشگاه سه گوش در کرانه رود کارون قرار گرفته است. ساختمان این دانشگاه در سال 1308 به عنوان ساختمان بانک ملی مرکزی در اهواز افتتاح شد و 3 سال بعد، آن را به استانداری تبدیل کردند. در طول جنگ جهانی دوم که اهواز به اشغال متفقین در آمد، این ساختمان به مقر ارتش آن ها تبدیل شد. در نهایت در سال 1336 این بنا به دانشکده پزشکی دانشگاه جندی شاپور بدل شد و از همان دوران، کاربری فرهنگی داشته است. از سال 13650 تا 1389 از این ساختمان به عنوان دانشکده ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه جندی شاپور استفاده می شد اما هم اکنون در حال تعمیر و مرمت است.

ساختمان سه گوش حدود 3 هزار متر مساحت دارد و شکل مانندثی آن سبب شده که آن را سه گوش بنامند. شما می توانید قابلیت های خاص معماری دوره پهلوی، یعنی قوس های دایره ای شکل ایوان و رواق های حیاط مرکزی را د این سازه مشاهده نمایید. طرح کاشی کاری ایوان با آجر دقیقا تکرار شده که این را هم می توان از برجسته ترین قابلیت های معماری آن محسوب کرد.

کلیسای سورت مسروپ

کلیسای سورت مسروپ یکی از جاذبه های گردشگری اهواز است که در محله های مرکزی اهواز قرار گرفته است. این کلیسا در سال 1347 متوسط ترداد داویدیان ساخته شد که از کارمندان کمپانی نفت بود.

آرامگاه علی ابن مهزیار

مقبره آرامگاه علی ابن مهزیار یکی از قدیمی ترین و مهم ترین بناهای شهر اهواز است. علی ابن مهزیار یکی از دانشمندان و فقهای شیعه و از یاران امام رضا (ع) بود. در سال 201 هجری قمری در محل اقامت امام رضا در اهواز، مسجدی را بنا کرده و پس از مرگ علی ابن مهزیار او را در این مسجد دفن کردند. امروزه این آرامگاه مکانی است که مردم برای زیارت و دعا سری به آن می زنند.

طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه

اهواز میزبان طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه است که روی هفتمین پل اهواز احداث شده است. این آبشار با نورپردازی بی نظیر بسیار تماشایی است. فواره های آب از اطراف پل به داخل رودخانه پرتاب خواهد شد. در صورتی که به اهواز رفتید، اینجا را از دست ندهید.

پل طبیعت کیانپارس

پل طبیعت کیانپارس اهواز دو پارک مهم این شهر را به هم وصل کرده است و نمای بسیار زیبایی دارد.

لشکرآباد (بازار فلافل اهواز)

بازار فلافل اهواز در خیابان انوشه، محله عرب نشین لشکرآباد قرار گرفته است. این بازار مرکز فروش فلافل در شهر است؛ در صورتی که به اهواز رفتید و جزو آن دسته افرادی بودید که مانند من عاشق فلافل و ترشی جاتی هستید که کنار این ساندویچ خوشمزه سرو خواهد شد، حتما و حتما قسمتی از سفر خود را به بازدید از این بازار و تست کردن فلافل های آن اختصاص دهید.

پل سفید

پل معلق یا پل سفید یکی از مهم ترین نمادهای اهواز است و شاید خیلی از ما تصویری که اهواز داریم، تصویر روخانه ای بزرگ است که پلی معلق روی آن قرار گرفته است. این پل در سال 1315 روی رودخانه کارون ساخته شد و گفته می گردد اولین پل معلق ایران است. از این پل می توانید عکس های بسیار زیبایی از کارون بگیرید و یادگاری خوبی از سفر به اهواز داشته باشید. پل سفید در 26 آبان ماه 1378 با شماره 2493 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مقالات بیشتر بخوانید:

  • آبشار پل هفتم اهواز
  • بازار فلافل اهواز
  • سفر 5 روزه از خرم آباد به اهواز
  • جاهای دیدنی خرم آباد
  • جاهای دیدنی آبادان

مقالات محبوب گردشگری

جاهای دیدنی استانبول جاهای دیدنی اصفهان جاهای دیدنی مشهد جاهای دیدنی تبریز جاهای دیدنی کاشان

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5568

به "جاهای دیدنی اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید