تقابل فاشیست ها و ضد فاشیست ها در پورتلند امریکا

به گزارش دَبی بلاگ، گروه دنیا، همان طور که انتظار می رفت، راهپیمایی گروه های راست افراطی و آنتیفا (چپ افراطی) درشهر پروتلند امریکا به تقابل دو گروه انجامید. پلیس امریکا که برای مقابله با ناآرامی های احتمالی صدها نیروی خود را در این شهر مستقر نموده بود، 18 نفر را دستگیر کرد.

تقابل فاشیست ها و ضد فاشیست ها در پورتلند امریکا

به گزارش سایت شبکه خبری بی بی سی، پلیس امریکا برای تظاهرات روز شنبه در این شهر شمال غربی امریکا در حالت آماده باش ویژه بود و بیش از 800 نیروی خود را در سراسر پورتلند مستقر نموده بود. با این حال درگیری های مختصری بین هواداران دو گروه که در مجموع شمار آنها به هزار و 200 نفر می رسید، بروز کرد. پلیس برای ختم درگیری ها وارد عمل شد و 18 نفر را از دو طرف دستگیر کرد. پلیس همچنین اعلام نموده شماری سلاح سرد از هر دو طرف ضبط نموده است. رئیس پلیس پورتلند، اعلام نموده، دستگیرشدگان با اتهامات آشوب طلبی، مداخله در امور پلیس، مقاومت دربرابر پلیس و حمل غیرقانونی سلاح روبرو هستند. در پی این درگیری ها و دستگیری های صورت گرفته، سازمان دهندگان راهپیمایی راستگرایان افراطی، خواستار شناسایی شرکت کنندگان در راهپیمایی جنبش آنتیفا که متشکل از چپ های افراطی است، شدند و آنها را تروریست خواندند.

درگیری ها در پورتلند در حالی صورت گرفت که پیش تر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا در توئیتر خود نوشته بود که دولت وی وضعیت شهر پورتلند را از نزدیک پیگیری می نماید و در حال آنالیز این مسأله هستند که آیا آنتیفا را یک گروه تروریستی بدانند یا خیر. در پی درگیری ها، سی ان ان اعلام نمود، پیغام توئیتری ترامپ در حمایت از گروه های راست افراطی به تقابل این گروه ها با گروه های چپ افراطی در شهر پورتلند در ایالت اورگون در امریکا منجر شد. با این حال فضای این شهر همچنان ملتهب است. پلیس پورتلند اعلام نموده برای جلوگیری از درگیری های احتمالی، نیروهای پلیس در نقاط مختلف این شهر مستقر شده اند.

در دو سال گذشته شهر پورتلند شاهد افزایش درگیری میان راستگرایان افراطی و گروه های مقابل بوده است. این در حالی است که پورتلند از لیبرال ترین شهرهای امریکا است و چپ ها دست برتر را در آن دارند.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 2290

به "تقابل فاشیست ها و ضد فاشیست ها در پورتلند امریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقابل فاشیست ها و ضد فاشیست ها در پورتلند امریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید