ترامپ به اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران واکنش نشان داد

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز دوشنبه در پیامی توئیتری به اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران درباره کاهش یا توقف اجرای تعهدات برجامی ایران واکنش نشان داد.

ترامپ به اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران واکنش نشان داد

رئیس جمهوری آمریکا در پیغام خود در این خصوص نوشت: ایران میخواهد از محدوده ذخیره سازی اورانیوم سرپیچی کند.

لازم به ذکر است، چندی پیش و در سالگرد نقض یکجانبه برجام توسط آمریکا بر خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در 18 اردیبهشت ماه، جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت که بعضی اقدامات خود در ارتباط با برجام را متوقف نموده و فرصتی 60 روزه به کشورهای باقی مانده در توافق می دهد تا به تعهدات بانکی و اقتصادی خود عمل نمایند.

این در حالی است که در 8 ماه می سال 2018 (18 اردیبهشت ماه سال 1397) دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر خروج یکجانبه واشنگتن از برجام را همراه با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد اظهار داشت.

شایان ذکر است، آژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون 14 بار بر پایبندی ایران به توافق بین المللی برجام تصریح نموده است.

حدود 40 روز پیش، شورای عالی امنیت ملی ایران با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن آمریکا به دلیل خروج از برجام، از کشورهای اروپایی باقی مانده در این توافق نیز به خاطر کُندی و کم کاری در تأمین تعهدات شان به شدت انتقاد کرد.

ایران همچنین در بیانیه هشدار آمیز خود به کشورهای باقی مانده در برجام 60 روز فرصت داده بود تا به تعهدات شان به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی عمل نمایند و چنانچه در این مهلت کشورهای مزبور قادر نباشند مطالبات ایران را تأمین نمایند، در مرحله بعدی تهران رعایت محدودیت های مربوط به سطح غنی سازی اورانیوم و اقدامات مربوط به مدرن سازی رآکتور آب سنگین اراک را نیز متوقف خواهد نمود.

با این حال پیش از این اتحادیه اروپا در واکنش به مهلت 60 روزه ایران برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی اعلام نموده بود که هیچ ضرب الاجلی را از سوی تهران نمی پذیرد.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1362

به "ترامپ به اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ به اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید