بحرین مدعی آزادسازی حدود 1500 زندانی شد

به گزارش دَبی بلاگ، نماینده مجلس بحرین ادعا کرد که رژیم آل خلیفه، 1486 زندانی را که به خاطر مسائل مختلفی در زندان بودند، آزاد نموده است.

بحرین مدعی آزادسازی حدود 1500 زندانی شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به رغم انتاقدهای گسترده سازمان های حقوق بشری و بین المللی از شرایط سرکوب ها در بحرین، یک عضو مجلس این کشور مدعی شده که مقام های آل خلیفه حدود 1500 زندانی را آزاد کردند.

سازمان حقوق بشر ششم اسفند ماه سال گذشته به مناسبت نهمین سالگرد انتفاضه مردمی در بحرین، گزارشی از سرکوبگری رژیم آل خلیفه منتشر کرد.

به گزارش این سازمان، طی سالهای گذشته، بحران حقوق بشر در بحرین عمیقتر شده است. مقامات، سیاست عدم تسامح با هر فکر سیاسی آزاد و مستقل را در پیش گرفته اند و هر کس را که از دولت انتقاد می نماید، زندانی نموده یا می ترسانند تا سکوت کند.

بنا بر این گزارش، مقامات بحرینی، با استفاده از قدرت کُشنده برای متفرق کردن تظاهراتها و بازداشت هزاران نفر و برکناری صدها کارمند بخش دولتی به اتهام حمایت آنان از مطالبات دموکراسی خواهانه معترضان، حملات انتقامجویانه سازمان یافته ای را انجام می دهند.

با وجود چنین گزارشهایی، زینب عبد الأمیر نماینده مجلس بحرین در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک ادعا کرد که دولت بحرین1486 زندانی را که به خاطر مسائل مختلفی در زندان بوده اند، آزاد نموده است.

وی با این ادعا که در میان زندانیان آزاد شده، چند زندانی سیاسی نیز وجود دارد، اما آماری از تعداد این افراد آزاد شده، ارائه نکرد.

این نماینده بحرینی عوامل انسان محبت آمیز را علت اتخاذ این تصمیم از سوی حمد بن عیسى آل خلیفه پادشاه این کشور، مطرح نمود.

عبدالامیر با اشاره به اینکه این تصمیم پس از نُه سال بحران در بحرین اتخاذ شده است، گفت: در سایه ناامنی، بحران ویروس کرونا، نمود یافت و بحران مالی را به وجود آورد که به اقتصاد تمام کشورهای دنیا، ضربه زد. بحرین نیز از این قضیه، مستثنی نیست.

وی همچنین اذعان کرد که با توجه به ناامنی [در بحرین] نیازی نیست که این تعداد زیادی [از زندانیان] در زندان باقی بمانند؛ خاصه اینکه این بحران، تبعات مالی زیادی به همراه دارد.

این نماینده بحرینی در پایان مدعی شد، این عفو باعث خواهد شد که اتحاد و همبستگی ملی در بحرین افزایش یابد و می تواند گامی برای برون رفت از تبعات بحران 2011 باشد.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 6816

به "بحرین مدعی آزادسازی حدود 1500 زندانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحرین مدعی آزادسازی حدود 1500 زندانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید