افت سالانه یک متر مربع سطح آب های زیر زمینی دشت ابهررود

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهرگفت:سطح سفره های زیرزمینی دشت ابهر رود بر اثر برداشت های غیرمجاز آب سالانه بیش از یک متر مربع افت دارد.

افت سالانه یک متر مربع سطح آب های زیر زمینی دشت ابهررود

به گزارش خبرنگار از ،کاظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهرگفت: تا به امروز طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در روستا های خراسانلو، چرگر، کوه زین و خوشنام شهرستان ابهر اجرا شده که در مجموع بیش از 100 میلیارد ریال اعتبارهزینه شده است.

او اضافه نمود: همچنین با اجرای طرح های آبخوان داری بیش از 30 میلیون مترمکعب آب در سفره های زیرزمینی دشت ابهررود ذخیره شده است.

کاظمی ادامه داد:دشت ابهر رود جزو دشت های ممنوعه استان زنجان است که سالیانه بر اثر برداشت های غیرمجاز آب سفره های زیرزمینی در این دشت بیش از یک متر پایین تر میرود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ابهر اضافه نمود: با اجرای این طرح ها حجم آب های زیر زمینی ابهر 20 تا 25 درصد تقویت شده است.

اوگفت: سال جاری نیز اجرای دو بند رسوب گیر در روستای کوی نیک ابهر نیز شروع شده است و با اجرای طرح های آبخوان داری علاوه بر رسوب گیری و سیلاب های ویرانگر مهار شده و آب های زیرزمینی نیز تقویت می گردد.

م

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9089

به "افت سالانه یک متر مربع سطح آب های زیر زمینی دشت ابهررود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت سالانه یک متر مربع سطح آب های زیر زمینی دشت ابهررود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید