اصرار فدراسیون فوتبال به ادامه کار غیرقانونی

به گزارش دَبی بلاگ، فدراسیون فوتبال برای ادامه کار شیرازی، به اساسنامه هیأت های فوتبال استناد نموده که این اساسنامه به تصویب هیأت رئیسه رسیده، نه مجمع فدراسیون فوتبال!

اصرار فدراسیون فوتبال به ادامه کار غیرقانونی

اصرار فدراسیون فوتبال به ادامه کار غیرقانونی

بهناز میر مطهریان ، مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان تهران که بعد از ماه ها تأخیر قرار بود 14 شهریور ماه برگزار شود، به دلیل مغایرت اساسنامه هیأت فوتبال با قانون لغو شد. مغایرت قانونی که از سوی سازمان بازرسی کل کشور اعلام شد و در کمال تعجب مورد قبول فدراسیون فوتبال هم نهاده شد اما هیچ اقدامی در جهت برطرف کردن آن به وجود نیامده است.

ماجرا از این قرار است که درباره برگزاری این انتخابات دو مشکل قانونی وجود داشت. سازمان بازرسی کل کشور درباره این مغایرت قانونی اعلام نموده که اولاً ادامه کار سرپرستی که خودش کاندیدا و صاحب رأی است، توجیه قانونی ندارد. این در حالی است که فدراسیون فوتبال برای ادامه کار شیرازی، به اساسنامه هیأت های فوتبال استناد نموده که این اساسنامه به تصویب هیأت رئیسه رسیده، نه مجمع فدراسیون فوتبال!

براساس قانون ادامه کار رئیس هیأت فوتبال و فرآیند انتخابات باید مصوبه مجمع باشد نه هیأت رئیسه!

نکته دیگری که سازمان بازرسی کل کشور به آن اشاره نموده است، مربوط می شود به تغییر اعضای مجمع انتخاباتی، در فاصله 48 ساعت تا برگزاری انتخابات. این در حالی است که براساس قانون اعضای مجمع باید حداقل یک هفته و حداکثر 15 روز قبل از برگزاری مجمع، معرفی شده باشند.

بعد از اینکه اداره کل تربیت بدنی استان تهران در تاریخ 14 شهریور به خاطر مسائل قانونی جلوی برگزاری انتخابات را گرفت، محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش در نامه ای این ایرادهای قانونی را به فدراسیون فوتبال گوشزد کرد و نامه سازمان بازرسی کل کشور را هم برای آنها فرستاد.

در ادامه هم چندین نامه از مدیرکل تربیت بدنی استان تهران برای تاج ارسال شد اما رئیس فدراسیون فوتبال کوچک ترین اقدامی برای برطرف کردن این مشکل قانونی انجام نداده است. بنا به گفته ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال با اینکه فدراسیون از این مغایرت قانونی اطلاع دارد اما با استناد به اساسنامه هیأت های فوتبال (همان اساسنامه ای که به تصویب هیأت رئیسه رسیده و به خاطر تصویب نشدن از سوی مجمع، غیرقانونی است) اعلام می نماید که به دلیل مسائل زمانی تا زمان برگزاری مجمع، فرآیند انتخابات باید زیر نظر ریاست فدراسیون فوتبال انجام شود.

جالب است که فدراسیون فوتبال برای انجام بی قانونی، به همان اساسنامه ای استناد می نماید که تصویب آن روند قانونی را طی ننموده و مشخص است که بنا به مصلحت مهدی تاج و مصلحت فدراسیون فوتبال نوشته شده است. همه این ابهامات را که کنار هم می گذاریم، بیشتر این ابهام را نزدیک به حقیقت می یابیم که مهدی تاج برای داشتن همان یک رأی حبیب الله شیرازی، در مجمع انتخابی فدراسیون فوتبال که اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، در کوشش است که به هر طریق ممکن، شیرازی را در سمت سرپرست هیأت فوتبال استان تهران حفظ کند. حتی اگر رأی دادن او به عنوان سرپرست مغایر قانون باشد هم او راهی برای قانونی کردن این موضوع پیدا خواهد نمود. همان طور که مسائل قانونی ادامه فعالیت بازنشسته ها در فدراسیون فوتبال به نوعی برطرف شد.

در این گزارش نامه هایی که درباره این مغایرت قانونی بین وزارت ورزش، اداره کل تربیت بدنی استان تهران و فدراسیون فوتبال رد و بدل شده را آورده ایم تا قضاوت در این رابطه را بر عهده شما بگذاریم:

-

نامه معاون وزیر در شرح ایرادهای قانونی سازمان بازرسی کل کشور به فدراسیون فوتبال

در تاریخ 13 شهریور ماه، محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش در نامه ای خطاب به مهدی تاج، به ابهامات و ایرادهای قانونی اشاره نموده است که از سوی سازمان بازرسی کل کشور، نسبت به نحوه برگزاری مجمع انتخابی هیأت فوتبال استان تهران مطرح شده است. در این نامه آمده:

احتراماً به پیوست تصویر نامه شماره 148921،612 مورخ 12،6،98، سازمان بازرسی کل کشور در مورد ایرادات و ابهامات وارده بر برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان تهران، ارسال می شود. مقتضی است با توجه به مفاد نامه فوق الذکر نسبت به برطرف ایرادات مطرح شده و تعویق زمان برگزاری انتخابات تا زمان برطرف ابهامات اقدام لازم به عمل آید.

-

درخواست اداره کل تربیت بدنی استان برای برطرف ایرادهای قانونی در عملکرد فدراسیون فوتبال

پیرو این نامه رضا گل محمدی، مدیرکل اداره تربیت بدنی استان تهران در نامه ای از فدراسیون فوتبال می خواهد که ضمن برطرف کردن ایرادهای قانونی مطرح شده از سوی سازمان بازرسی کل کشور، تاریخ جدیدی را برای برگزاری انتخابات هیأت فوتبال استان تهران اعلام کند. گل محمدی در این نامه خطاب به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال نوشته:

ضمن تشکر و قدردانی از همکاری های صمیمانه جنابعالی و پیرو نامه شماره 6112،98،206 تاریخ 17،6،98 این اداره کل و به استناد نامه شماره 26120،9،3 مورخ 13،6،98، معاونت محترم توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان که متضم به نامه بازرسی محترم کل کشور، خواهشمند است دستور فرمایید ضمن برطرف ابهامات موجود به منظور برگزاری انتخابات در فضایی سالم نسبت به مشخص سرپرست معرفی اعضا و مجمع و مشخص تاریخ برگزاری اقدام لازم را مبذول فرمایند.

-

این دو نامه، پاسخ ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال به رضا گل محمدی، مدیرکل تربیت بدنی استان تهران را به همراه داشت. نامه ای که ابهامات قانونی موجود در مجمع هیأت فوتبال را پذیرفته است. اعتراف به وجود این ابهامات در شرایطی که هیچ اقدامی در جهت برطرف ساختن آن انجام نمی شود، نکته قابل بحثی است که مدیران فدراسیون حاضر به پاسخگویی درباره آن نیستند. ابراهیم شکوری در نامه ای خطاب به رضا گل محمدی، مدیرکل تربیت بدنی استان تهران، نوشته:

احتراماً عطف به نامه شماره 6531،98،206 مورخ 1،7،98، به استحضار می رساند: با توجه به اینکه تمامی هیأت های فوتبال زیر نظر فدراسیون و مطابق با اساسنامه هیأت فوتبال استان ها فعالیت می نمایند، استان تهران نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. لذا پیرو نامه های ارسالی این فدراسیون به شماره 49،44117،46797 مورخ 12،7،98، صورتجلسه شماره 24644،97 مورخ 30،11،97- 4083149،98،261 مورخ 12،4،98 - 8،5472،98،261 مورخ 22،3،98 که صراحتاً به این نکته اشاره شده، مشخص سرپرست هیأت فوتبال پس از خاتمه دوره 4 ساله مغایر با بند 9 ماده 14 اساسنامه هیأت فوتبال استان ها می باشد (چنانچه بعد از خاتمه دوره چهارساله، انتخابات بنا به هر دلیلی به تعویق افتد، رئیس هیأت می تواند تا برگزاری مجمع انتخاباتی فوتبال به کار خود ادامه دهد) و تمامی فرآیندهای انتخاباتی هیأت فوتبال استان ها که زیر نظر فدراسیون فوتبال برگزار شده است بر همین اساس صورت پذیرفته و با توجه به نامه بازرسی کل ورزش و جوانان وزارت ورزش به شماره 139143،612 مورخ 13،6،98، مبنی بر تعویق انتخابات استان تهران، نظر به اینکه اساسنامه هیأت های فوتبال دارای وجاهت قانونی نبوده و می بایست این اساسنامه در مجمع فدراسیون فوتبال طرح و به تصویب آن مجمع برسد لذا تا تشکیل مجمع فدراسیون فوتبال و قرار دریافت در دستور کار مجمع آینده، پس از این مهم و آنالیز شرایط زمان برگزاری انتخابات طبق ماده 21 اساسنامه هیأت فوتبال استان ها توسط رئیس فدراسیون مشخص می شود.

-

درخواست اداره کل تربیت بدنی برای برطرف ایرادهای قانونی اعلام تاریخ انتخابات هیأت فوتبال تهران

رضا گل محمدی اما در پاسخی به نامه ابراهیم شکوری تأکید نموده که سرپرستی حبیب الله شیرازی در هیأت فوتبال استان تهران غیرقانونی است و فدراسیون فوتبال نمی تواند برای اصلاح اساسنامه تا زمان برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال صبر کند چرا که هر روز سرپرستی شیرازی در هیأت فوتبال اقدامی مغایر با قانون است. رضا گل محمدی در نامه دیگری در تاریخ 24،7،98، خطاب به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال نوشته:

به استناد نامه شماره 8،13174،98،261 مورخ 14،7،98، دبیرکل محترم آن فدراسیون، بدینوسیله اشعار می دارد قبول ایراد قانونی نامه سربازرس محترم بازرسی کل امور ورزش و جوانان (به شماره 138921،612 مورخ 12،6،98) از سوی آن فدراسیون محترم، دلالت بر خواست قانونی این اداره کل مبنی بر لزوم معرفی سرپرست هیأت پس از خاتمه مهلت چهارساله می باشد. لذا با عنایت به کاندیدا شدن آقای شیرازی، ریاست محترم سابق هیأت و لزوم ارائه فرصت های برابر برای کلیه داوطلبین خدمت در هیأت، درخواست می شود نسبت به معرفی سرپرست هیأت با صلاحدید آن فدراسیون محترم و برگزاری انتخابات ریاست هیأت تهران اقدام عاجل صورت پذیرد. بدیهی است عدم اقدام آن فدراسیون و موکول نمودن آن به اصلاح اساسنامه از نظر این کل به صلاح نبوده و از آنجایی که اساسنامه هیأت فوتبال به تصویب مجمع نرسیده است ادامه حضور نامبرده در رأس هیأت مغایر با قانون تلقی شده و حتی تأیید اساسنامه نیز، عطف به ماسبق نمی شود که امید است با دستور و درایت جنابعالی به حق قانونی جامعه بزرگ فوتبال استان تهران محقق شود.

رضا گل محمدی: بگذارید من قربانی حقیقت شوم

رضا گل محمدی، مدیرکل تربیت بدنی استان تهران، درباره نامه های ارسالی اش به فدراسیون فوتبال و اصرار او به مشخص تاریخی برای برگزاری انتخابات هیأت فوتبال می گوید: من گفتم انتخابات غیرقانونی است و مقابل برگزاری آن را گرفتم. بعد از نامه آقای داورزنی، دوباره نامه زدم و خواستم که فرآیند انتخابات به صورت قانونی انجام شود. توقع ما این بود که فدراسیون فوتبال حداقل برای هیأت فوتبال سرپرست انتخاب کند.

گل محمدی همچنین تأکید می نماید: آمادگی این را دارم که تا خاتمه پای این قضیه بایستم و اگر قرار است یک نفر قربانی حقیقت شود، آن یک نفر من باشم. خیلی برای من شایعاتی درست نموده اند و گفته اند که می خواهم گزینه خودم رئیس هیأت فوتبال شود اما بارها گفتم و باز هم می گویم که هر گزینه ای که خانواده فوتبال تهران درباره اش به جمع بندی برسند، رأی من خواهد بود و من از هیچکس حمایت نمی کنم. من فقط از حقیقت حمایت می کنم.

او تأکید می نماید: اساسنامه هیأت های فوتبال استان تهران وقتی دارای وجاهت قانونی بود که در مجمع فدراسیون به تصویب می رسید. درست مثل اینکه قانونی در یک کمیسیون مجلس به تصویب برسد و به صحن علنی راه پیدا نکند. اتفاقاتی که در فرآیند انتخابات هیأت فوتبال استان تهران اتفاق افتاده، یعنی یک رئیس هیأت به طور غیرقانونی به کارش ادامه می دهد. یعنی یک امضای غیرقانونی پای چک هیأت فوتبال.

سکوت فدراسیون فوتبال ادامه دارد

البته که در این گزارش این فرصت در اختیار فدراسیون فوتبال هم نهاده شد تا درباره نامه های ارسالی و قانونی که در فرآیند انتخابات هیأت فوتبال استان تهران رعایت نمی شود، اظهارنظر نمایند اما ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال حاضر به اظهارنظر در این رابطه نشد و به تماس های ما پاسخ نداد.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3433

به "اصرار فدراسیون فوتبال به ادامه کار غیرقانونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصرار فدراسیون فوتبال به ادامه کار غیرقانونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید