آیا والیبال با شرایط فعلی به المپیک می رسد؟

به گزارش دَبی بلاگ، در حالی که اردوهای تیم ملی والیبال برای حضور در لیگ ملت ها شروع شده است، فدراسیون هیچ مسابقه تدارکاتی را برای این تیم در نظر ندارد و حتی دریافت ویزا حضور در آمریکا نیز منوط به صعود از گروه شده است و گویا مسئولان از همین حالا امیدی به موفقیت تیم در لیگ ملت ها ندارند.

آیا والیبال با شرایط فعلی به المپیک می رسد؟

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی والیبال ایران در سال های گذشته خود را به عنوان یکی از قدرت های برتر دنیا معرفی کرد اما، به دنبال تغییر و تحولات اخیر در فدراسیون برنامه ریزی برای والیبال ایران دستخوش تغییرات اساسی شد. در حالی که پیش از این تیم ملی والیبال ایران با برنامه ریزی مناسب و انجام بازی های تدارکاتی خوب و آمادگی کامل پا به لیگ ملت ها (لیگ دنیای) می گذاشت، سال جاری اردوهای این تیم صرفاً در تهران دنبال می گردد و خبری از بازی های محبت آمیز پیش از این مسابقات نیست.

از سوی دیگر افشین داوری سرپرست فدراسیون والیبال دریافت ویزای آمریکا برای حضور تیم ملی در دور نهایی را منوط به کسب نتیجه در دور مقدماتی عنوان نموده است. گویی مسئولان فدراسیون از همین حالا امیدی به موفقیت تیم در دور مقدماتی ندارند. او در اظهارات خود گفته است: با توجه به شرایط اقتصادی کشور منطقی نیست که 600 میلیون تومان هزینه کنیم در حالی که هنوز صعود به مرحله نهایی مسابقات معین نیست.

مسائل اقتصادی و عدم فعالیت های درآمدزا نظیر معین تکلیف باشگاه هواداری و جذب اسپانسر از یک سو و کاهش اعتبارات وزارت ورزش از سوی دیگر موجب شده تا علاوه بر اخلال در فعالیت های تیم ملی بزرگسال، عملاً تیم ملی زیر 23 سال و تیم ملی ب ایران تعطیل شوند. در این شرایط بر خلاف ادوار طلایی والیبال پشتوانه سازی مناسبی برای تیم ملی وجود نخواهد داشت.

همچنین محدودیت حضور نمایندگان رسانه ها به دلیل ترس از ایجاد تنش بین بازیکنان مقابل دوربین رسانه ها نیز حرف و حدیث های زیادی را پیرامون فضای تیم ملی پدید آورده است.

اما شاه بیت مسائل والیبال در تداوم دوران سرپرستی خلاصه می گردد. والیبال تنها فدراسیونی است که پس از کنار رفتن رئیس بازنشسته اش، هنوز حتی مقدمات برگزاری انتخابات را انجام نداده است. در سال قبل از المپیک فضای سرپرستی بر این فدراسیون حاکم است و هیچکس نمی تواند از موقعیت خود در تیم ملی و بدنه اجرایی این ورزش مطمئن باشد.

اسپانسرها حاضر نیستند در دوران سرپرستی به تفاهم نامه مشترک با فدراسیون دست پیدا نمایند، حتی معین دبیر و نایب رئیس نیز برای این فدراسیون به بحران تبدیل شده است. چنان که انتخاب دبیر کل این فدراسیون بیش از چهار ماه طول کشید و هنوز تکلیف نایب رئیس اول والیبال نیز معین نیست.

در این شرایط چسباندن پازل موجود در فدراسیون والیبال معیناً نشان می دهد که فدراسیون نه تنها نمی تواند برخلاف چهار سال قبل موفقیت تیم ملی ایران را از یکسال قبل در انتخابی المپیک تضمین کند، بلکه با تعلل در معین تکلیف حوزه های مختلف نگرانی ها را از تشدید حواشی در این ورزش را افزایش داده است.

چهار سال قبل همه اهالی والیبال با هشتگ ریو نزدیک است، از اطمینان برای کسب سهمیه المپیک 2016 خبر می دادند اما حالا به نظر می رسد که توکیو 2020 فعلاً با تداوم شرایط موجود نزدیک نیست. بهتر است مدیران و مسئولان وزارت ورزش پیش از اتخاذ سیاست های دراز مدت برای مدیریت فضای والیبال، قدری هم شرایط کوتاه مدت والیبال را مد نظر قرار دهند. زیرا زمان برای رسیدن به المپیک به سرعت در حال گذر است.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 899

به "آیا والیبال با شرایط فعلی به المپیک می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا والیبال با شرایط فعلی به المپیک می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید