شروع عملیات اجرایی احداث بازارچه صنایع دستی مینودشت

به گزارش دَبی بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از شروع عملیات اجرایی احداث بازارچه صنایع دستی شهرستان مینودشت با اعتبار 1/8میلیارد ریال اطلاع داد.

شروع عملیات اجرایی احداث بازارچه صنایع دستی مینودشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی با اعلام این خبر اضافه نمود: عملیات اجرایی احداث بازارچه صنایع دستی مینودشت با اعتبار 1800 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه های استانی با حضور معاون فرمانداری مینودشت ،شروع شد.

او گفت: صنایع دستی به عنوان یک هنر ماندگار و با اصالت رمز ماندگاری و پویایی فرهنگ و اقتصاد کشور در پروسه جهانی شدن به شمار رفته و از بعد فرهنگی نیز به دلیل منحصر به فرد بودن در مناطق مختلف کشور بخشی از صنعت گردشگری به شمار می رود. ازین رو بازارچه صنایع دستی شهرستان با هدف معرفی صنایع دستی شهرستان مینودشت و استان گلستان و همچنین بالا رفتن سرآنه اشتغال و بهبود وضعیت مالی مردم منطقه در 6غرفه و زمینی به مساحت 130 متر مربع احداث خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در خاتمه ابراز امیدواری کرد: در سال های بعد و در صورت تخصیص اعتبارات کافی از سوی مراجع ذیربط ، نسبت به تکمیل زیر ساخت های گردشگری لازم جهت رفاه حال مسافران و گردشگران اقدام خواهد شد.

مینودشت از شهرهای تاریخی استان گلستان در شمال ایران است که در مجاورت جاده تهران-مشهد واقع شده است. کبودجامه، حاجیلر، سنگرلر و سنگر حاجیلر و دشت مینو نام هایی است که در گذشته به این شهر اطلاق می شد. پایان به خاطر طبیعت بکر و چشم انداز زیبایش مینودشت نام گرفت. بادهای گرم پاییزی، زمستان های سرد، تابستان های گرم ومرطوب و هوای دلپذیر و مطبوع بهار از خصوصیات مینودشت است.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1118

به "شروع عملیات اجرایی احداث بازارچه صنایع دستی مینودشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات اجرایی احداث بازارچه صنایع دستی مینودشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید